• Marie30

Mitt barn kan inte...

Här på FL är vi duktiga på att fokusera på de "tidiga" barnen. Sitter vid 4 mån, går vid 7, talar rent vid 1.5 år o s v. Absolut inget fel i det, men det är ju också lite roligt att höra vad de INTE kan.

Min son säger, trots sina drygt 14 månader, inte "mamma". Dock har han sagt ett tydligt "ägg" (han är äggallergiker...)

• Svar på tråden Mitt barn kan inte...
  • Kryztina

Min son på 18 månader kan inte koncentrera sig om man t ex läser för honom orkar han bara kanske två sidor....

Han säger mest bara mamma och pappa...

Han har svårt för att dricka ur pipmugg , helst vill han dricka ur nappflaska fortfarande...

Han går inte så bra ännu, tar kanske 20-30 steg som mest, kryper helst fortfarande.

.

• Knoza

Min son på 13 månader kan inte gå själv.

Inte säga något riktigt ord.

• Soffen

Vår dotter på 7 månader kan inte sitta säkert ännu, och hon är riktigt dålig på att ligga på mage och stödja sig på armarna eftersom hon alltid har hatat magläget. Men hon är grym på att charma oss och vi tycker om henne ändå

• linda492

min son är 10 1/2 mån och han kan inte säga mamma el pappa. El snarare inte ngt riktigt ord än.

• Mickus

Min kille är 15 månader och pratar inga ord.
    Han kan inte äta med sked bara med fingrarna...och resten av kroppen!
    Han kan inte sova hela natten utan mammas sällskap!

Min tjej är 4 år och kan inte säga R och vissa andra bokstäver är svåra ibland. Film blir tex Slim hur mkt hon än försöker. Hon kan inte heller klättra så bra. (fick klagomål från fröken på dagis att de alltid var tvugna att ge henne en extra knuff i branta stigar på skogsutflykterna, har dom inte ens tid med det längre?)

• AC72

Min son är 8 månader och kan inte åla sig fram, krypa, vinka, säga mamma eller pappa eller något ord alls, dricka själv ur flaska, vända sidor i en pekbok, sova utan napp eller resa sig själv.

Han kan stå lite själv dock och väsa som ett monster.

• wow

min flicka kan inte vända sig (6 mån)

• linpat

Min kille kan inte heller vända sig och han är snart 5½ mån! Hen sittandet börjag ta sig!

• Sefyria

Min son, som blir 11 månader imorgon, kan inte krypa. Han har hittat sin nisch och det är krälning/hasning "a la militärstil under taggtråd", och det funkar fintfint för honom. Han tar sig fram som en ångvält ändå.

♥ Mamma till Sebastian 060409 ♥
  • MansonDust

Min ena dotter ä 9½ mån & kan inte krypa/åla.

Svar på tråden Mitt barn kan inte...