• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • islandgirl

The Sunset: Åh så fin hon är! Karl sitter också en liten stund, men sedan bär det utför. Dock gillar han fortfarande inte att ligga på mage. Han gör det i max 5 min sedan blir han jättearg trots att han är stark som attan och kan se massa.

Sångerskan: Stackars lille Jack men så skönt att han får hjälp. Tycker det är jätteotäckt nu när Karl är förkyld och kan tack o lov inte tänka mig hur det skulle kännas om han hade lunginflammation. Hoppas det går över fort!

Ang midjemått mm ja. Usch, magen är fladdrig som aldrig förr. Har inte så många kilon kvar men huden är inte som förr. Hoppas spänsten kommer tillbaka kring såväl mage som bröst för det hänger lite överallt. Bantar inte men promenerar en hel del. men vet inte vad som flugit i mig, är hungrig och sugen hela tiden. Går o småäter hela tiden, blir aldrig riktigt nöjd. Men det känns som det enda man riktigt ha att se fram emot som egentid om dagarna är fikat med ngt gott till. Jösses...

• TheSunset
    islandgirl skrev 2007-03-21 16:29:06 följande:
    The Sunset: Åh så fin hon är! Karl sitter också en liten stund, men sedan bär det utför. Dock gillar han fortfarande inte att ligga på mage. Han gör det i max 5 min sedan blir han jättearg trots att han är stark som attan och kan se massa. Sångerskan: Stackars lille Jack men så skönt att han får hjälp. Tycker det är jätteotäckt nu när Karl är förkyld och kan tack o lov inte tänka mig hur det skulle kännas om han hade lunginflammation. Hoppas det går över fort!Ang midjemått mm ja. Usch, magen är fladdrig som aldrig förr. Har inte så många kilon kvar men huden är inte som förr. Hoppas spänsten kommer tillbaka kring såväl mage som bröst för det hänger lite överallt. Bantar inte men promenerar en hel del. men vet inte vad som flugit i mig, är hungrig och sugen hela tiden. Går o småäter hela tiden, blir aldrig riktigt nöjd. Men det känns som det enda man riktigt ha att se fram emot som egentid om dagarna är fikat med ngt gott till. Jösses...
    Tack..! Julia rullar runt och ålar sig oxå...aldrig still en sek.... va glad att det dröjer ett litet tag till innan din lilla börjar..
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • Olle i Alingsås

The Sunset: Vad duktig hon är. Jag väntar bara på att min dotter ska sitta. hon sitter med stöd nu. Jag tycker att hon pratar mer än utforskar sig själv just nu. HaHa.

Island girl: HHar heller inte så många kg kvar. Är ute och går varje dag och bantar inte. Är också alltid hungrig och sugen på något gott. Måste ha min tre mål mat varje dag plus mellanmål. Det är väl ammningen som gör det. Har faktiskt nu börjat träna "core" och styrka igen en ggr i veckan. Hoppas att magen åter får sin spänst snart.

• islandgirl

Olle i Alingsås: åh så härligt att komma i gång med träningen!
    Vet du vad de säger om träning med mkt hopp? Längtar så efter att ta upp badmintonträningen men det är ju en intensiv o hoppig träning. Vet inte om det är så bra!?

Ngn som vet vad som gäller?

• TheSunset
    Olle i Alingsås skrev 2007-03-21 16:40:26 följande:
    The Sunset: Vad duktig hon är. Jag väntar bara på att min dotter ska sitta. hon sitter med stöd nu. Jag tycker att hon pratar mer än utforskar sig själv just nu. HaHa. Island girl: HHar heller inte så många kg kvar. Är ute och går varje dag och bantar inte. Är också alltid hungrig och sugen på något gott. Måste ha min tre mål mat varje dag plus mellanmål. Det är väl ammningen som gör det. Har faktiskt nu börjat träna "core" och styrka igen en ggr i veckan. Hoppas att magen åter får sin spänst snart.
    hihi...Julia spottar och säger brrrhhh... Hon e lite snabb i svängarna min lilla dam.. Inte en lugn stund längre...hihi
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • Olle i Alingsås

Islandgirl: Jga tror att man ska vara försiktig med hopp en tid men inte hur länge. Jag och min kompis undrar likadant. Är det någon annan som vet?

• Mirremama

Hopp bör man ta det försiktigt med, och det är inte heller särskilt bekvämt att hoppa med tunga bröst men det som också är viktigt att komma ihåg är att det ALDRIG rekommenderas åt gravida och såna som fött barn inom upp till ett år (!) att träna raka magmuskler! Inga vanliga situps eller crunches alltså! Sneda magmuskler är ok, men känn efter hur det känns! Det ska gå att känna när man är redo för raka magmuskler, känner man som ett litet hål mellan kanterna strax ovanför naveln är man inte läkt ännu. Sen ska man vara jätteförsiktig med höftvridningar som i mambosteg etc. På grund av alla hormoner man har i kroppen ännu så kan balansen vara påverkad och man kan göra snedsteg som sliter på led- och korsbanden.

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Olle i Alingsås

Mirremama: Tack för tipsen . Ska vara försiktig. Det är ingen som sagt att det där om magen till mig. Men än så länge känns det bra. Hur länge ska man avstå från hopp då?

• Hallonmoster

min systers barn föddes 25/11-06

• Olle i Alingsås

Hallonmoster: Vad kul. grattis.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!