• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • molly7272

Thinner....känner igen det med sömnen, lika här med.
    Men vet inte m det är näsan eller om det är så iallafall

• tessicka

min alwa sover bra...än så länge. hon sover 8-10timmar varje natt och kanske 3-4 timmar samanlagt under dagen. äldsta flickan sov aldrig kändes det som så jag vet hur du har det thinner.

började med smakisar förra veckan och hon smaskar på, men inget verkar åka ner i magen. tror inte hon förstår att man ska svälja Glad

nån mer här som har börjat försöka bli av med nått extra kg? jag började i måndags och har rensat ur kylen och bytt ut allt till lättare produkter och fyllt upp med massor av frukt och grönt. sen har jag (som hatar att röra på mig mer än nödvändigtSkrattande ) börjat promenera. igår blev det 7km och idag ca 5km.
    vill gå på gym men är alldeles för blyg för att gå dit själv. har ju aldrig varit på ett Generad. tyvärr så har jag bara bott här i 7 månader så jag känner ingen här än... hade varit enklare att gå tillsammans med nån

• Criffegirl
    Thinner skrev 2007-03-21 10:20:20 följande:
    Hej hopp!Mår en aning bättre idag, va skööööönt Men hostar fortf och snorar som bara den PLUS att jag fått munsår på både över & underläpp Missfoster varning!Solen lyser idag igen *j-la solj**el retar en stackare som sitter i karantän**suck* Nån mer än jag som har en bebis som inte sover speciellt bra längre, det VAR ju så bra så helt plötsligt så är det ett jädra bökande å stökande, grymtande, pillande, pipande, gnällande och vakna-somna-vakna-somna *suck* När ska detta gå över?? Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag

På dagen är det ofta vakna-sova-vakna-sova med lite mat däremellan såklart Sover bara 10-30 min/gång. Och nu när jag sitter o skriver det här ser jag att nu har han sovit i 1½ timme!!!Förvånad Attan va tiden går fort när man har roligt

På nätterna är det nästan likadant fast med aningen längre sovperioder....vaknar ungefär varannan till var tredje timme och vill ha mat.

Och ja, det har varit en heeel del gnäll i en dryg vecka nu....men det ska visst vara en sån där utvecklingsfas nu vid 4 mån...fick tips om en bok igår i en annan tråd. Jag ska se vad den hette...

• Criffegirl

"Att växa och upptäcka världen" heter den...finns på Adlibris för 39kr

• am76

Här sover vi istället bättre o bättre. Tea somnar nu själv i sin säng utan ett pip runt 21:30-22:00 (helt underbart). Upp går vi kl 08-09. På natten äter hon i några minuter 1-2 ggr. På dagen är hon hur pigg som helst, igår sov hon 45 min delat på 3 på hela långa dagen ...

Går sådär med smaksarna här oxå. Ser roligt ut när hon försöker suga på skeden ! Nåt får hon iaf i sig vet jag då moroton åkte genom tarmarna på en halvtimma häromdagen... Idag har stackarn rejält lös mage, satte dubbla blöjor på henne när hon spräckt igenom kläderna för 2:a gången. O så har hon fått 4 prickar på kroppen, ingen aning varför för gröt som hon fick igår har hon fått i 3 dgr, borde ju blivit utslag på en gång tycker man om det var det. Hoppas de inte blir fler .

Bli av med fler kg behöver jag inte men vill ha tbx lite muskler. Väger mindre än innan men har aldrig varit så slapp ... Så jaa gymmet borde man börja gå till men än är jag för lat. Promenerar gör jag iaf varje dag, 1-2 timmar.

• islandgirl

Criffegirl: Jag kan verkligen rekommendera den boken du tänkte köpa. Den visar barnets olika utvecklingsfaser och på Karl har den stämt otäckt bra. Skönt att veta att det bebben går igenom är en del av utveckligen. Är också lite lättare att ta de jobbiga bitarna när man vet det

• Sångerskan

Önska mig lycka till..för nu ska jag iväg med min lillpojke som troligen har fått lunginflammation.
    Febrig som attan och hostar tills han tappar andan.
    Somnade runt 12 inatt och hann vakna 14 (!) gånger innan han gav upp sovandet kl 6 imorse :/
    Kommer in sen o talar om hur det gick...

*jätteorolig*

/Gina

• Mirremama

Jag kämpar på med mina kilon jag. Har 3,3 kg kvar till inskrivningsvikten och sen ca. 5 till tills jag är nöjd. Amningen funkar inte som nån minska-i-vikt-metod för mig tyvärr. Jag har gått ner 5,1 kg sen jul i allafall så det är ju en början. Jag började på gym då Albin var två och en haöv månad, går tre pass i veckan (latinos, etnobik och mamma-babygympa) och det känns jättebra!

tessicka: ta mod till dig bara och gå!! Jag kände inte heller nån här att gå på gym med, men nu är jag redan bra bekant med flera som går samma pass som jag

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Mirremama

Lycka till sångerskan, hoppas du och lillkillen får hjälp!!

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!