• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • dyckan

vi skickar alla en bamse kram till the sunset och hoppas att lilltjejen snart blir bättre...

• am76

The Sunset > Hjälp vad läskigt men som alla säger, skönt att det gick bra !!!

Jag tänker oxå varje gång jag går i trappor, tänk om jag snubblar.. I nedförsbackar försöker jag komma ihåg att vira säkerhets öglan runt handleden. Man vet ju aldrig. Phu!

Just nu är jag hemma ensam för första gången sen Tea föddes. Hennes pappa tog ut henne på långpromenad. Känns så konstigt!

• FRILA

Emil har varit vaken nästan hela natten (och min man e i stockholm)
    åkte ner till vc idag, och det visade sig vara dubbelsidig öroninflammation,så nu e det medicin som gäller.

• FRILA

thesunset
    fy bubblan vad otäckt ryser i hela kroppen, kommer nog alltid tänka mig för lite xtra i trappor.
    kramar i mängder.....

• islandgirl

TheSunset:
    Lider så oerhört med dig och Julia. En jättekram till er båda och tack gode gud att det gick så pass bra ändå.

Var snäll mot dig själv, för precis som du skriver, en olycka händer så lätt.

• dyckan

vad jag blev rädd igår när jag var ute och gick med barnen.
    Vid en närbutik i närheten där vi bor kommer det en man springandes med en kniv i handen och skrek " jag ska döda honom den jä-ln".
    skojar ni jag blev rädd. Nu när det varit så mycket med folk som blivit knivskurna av psykiskt sjuka människor.Vågade inte gå ut mer igår, så jag vet inte om någon fick tag på honom.

• TheSunset

Natten har varit okej och hon verkar piggare....

dyckan skrev 2007-03-30 07:02:21 följande:
    vad jag blev rädd igår när jag var ute och gick med barnen. Vid en närbutik i närheten där vi bor kommer det en man springandes med en kniv i handen och skrek " jag ska döda honom den jä-ln".skojar ni jag blev rädd. Nu när det varit så mycket med folk som blivit knivskurna av psykiskt sjuka människor.Vågade inte gå ut mer igår, så jag vet inte om någon fick tag på honom.
    Men fy ... hade inte heller vågat gått ut då..
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • Pillis 72

Goodmorning girls!
    Hanna har sovit såå dåligt inatt. Vaknade 23.30, 02.30 och 04.00. Jättehungrig varje gång. Tror att jag håller på att sina...Ska ge henne ersättning inatt och se om hon blir mättare och sover bättre.

The sunset: vad skönt att lillan verkar piggare!

• Olle i Alingsås

The sunset: Usch vad hemskt. Tur att det är bättre. Jag förstår dig om du känner dig som en dålig mamma. Här om dagen gjorde jag något liknande. Jag snubblar ofta på min fötter ( har mycket obalans i mina vrister) och välte vagnen litegrann, som tur är sov hon vidare men man känner sig så hemsk.

Pillis72. Min lilla dotter har oxå börjat äta oftare på natten inatt åt hon två ggr rejält. Har nu börjat med lite smakisar av gröt på kvällen för att kunna öka det sedan och hoppas att hon kan sova bättre med lite gröt i magen oxå.

• am76

GEr nån av er vatten till era bebisar? Vi ger dubbel smakportion gröt på kvällarna nu och jag inbillar mig att hon kan bli törstig av detta ... Har försökt ge vatten med nappflaska men hon vet ju inte hur man suger på den än , så funderar på att ge vatten med sked. Ska det kokas & svalna av i kylen eller kan man ta ur kranen nu när de är över 4 månader?

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!