• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • NovJenny

am76: Du ammar väl efter / ger ersättning? Eller har du redan ersatt en måltid?
    Jag brukar ge vatten ibland, just för att jag ger ganska mycket ersättning nu. Ammar man behöver man egentligen inte ge vatten...

Noah 2oo61111
  • Tussetösen
    am76 skrev 2007-03-30 10:35:53 följande:
    GEr nån av er vatten till era bebisar? Vi ger dubbel smakportion gröt på kvällarna nu och jag inbillar mig att hon kan bli törstig av detta ... Har försökt ge vatten med nappflaska men hon vet ju inte hur man suger på den än , så funderar på att ge vatten med sked. Ska det kokas & svalna av i kylen eller kan man ta ur kranen nu när de är över 4 månader?
    jag ger vatten.. han tycker om det jättemycket..han vet nu hur man suger på nappen.. ser så kul ut.. men han har nog haft mycket hjälp imed att han har napp

TheSunset: Oj ...!! vad skönt att det inte blev värre... men det måste vara/varit hemskt..!! jag e livrädd varje gång vi går i trappan här hemma.. jag e en sånn som ramlar lätt.. men *knock on wood* så har det inte hänt nått sånt... ger er en stor kram till tröst..

till något helt annat...

Igår va jag i Lund och unnade mig själv massa...
    jag klippte mig (har inte klippt mig på 1 år) och handlade lite kläder och skor... det va så härligt... jag har bestämt mig för att byta stil me men det va inte populärt här hemma.. har precis också konstaterat att klädstilen inte har med att göra om man e bra vs dålig mamma... *skäms*
    och vi har bestämt oss för att skaffa oss en stor familj.. såå skojj...
  • Criffegirl

Pontus dricker alltid vatten till sin gröt med tanke på att konsistensen är aningen klibbig. Man märker faktiskt att han BER om vatten mellan skedarna ibland.

Det sägs ju att vatten ur egen brunn skall kokas men att man inte behöver det om man har kommunalt.
    Man skall ALLTID ta kallvatten och på morgonen kan man spola en stund så man spolar ur ledningarna efter natten.

Jag har egen brunn och varje morgon kokar jag fulla vattenkokaren så det räcker under dagen till ersättning, gröt och det lilla som han dricker.
    Det hade nog jag gjort även om det vore kommunalt.....det är ju en sån enkel procedur.

• Kanga1

Man behöver inte koka vattnet om man inte har egen brunn, men man skall dock låta det spola ett tag innan man tar. Jag brukar också ge lite vatten till hennes smakportioner och hon älskar det även fast jag helammar

• molly7272

Ger oxå vatten & han gillar det nu, gav det med sked först men
    går bra i flaska nu. Inte mycket han vill ha åt gången med det går i.

Han sov första gången bredvid mig i sängen i natt i 6 timmar innan han vaknade & ville äta*glad* ska prova i natt med ersättning istället då han vaknar få se om han sover bättre resten oxå. Tror oxå jag håller på att sina att det kan vara det som gör att han vill ligga & tutta länge igen.

Men kunde jag sova de 6 timmar han sov då? Nej inte alls halvslumrade & väntade på artt han skulle vakna.

• NovJenny

Noah blev jättesur på mig när jag gav han flaska med BARA vatten. Sådan rolig min man fick då. han dricker bättre med sked, eller plastmugg går också bra.

Noah 2oo61111
  • Pillis 72

Hanna dricker oxå vatten i flaska till gröt och sina smakisar. Populärast just nu är morotspuré. Hon smaskar och "ummmmar" sig när hon äter... så söt. Annars är hon supertrött idag, vet ej varför...

• Pillis 72

kanske för hon sovit dåligt inatt förresten...

• Bibob

Är det ngn som redan börjar fundera på syskon?

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!