• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • tjugofem

Isak vägde 7820 när han var 4 mån... 65,5 lång.

• mexisis

vet inte vad ni snackar om eftersom jag precis hoppat in här, men devin vägde iaf 7000 och var 64 lång på 4 månaders dagen. det kanske är lite men han är född 3 1/2 v för tidigt och håller på att ta igen sig

• molly7272

hm....såg mitt inlägg kom in 3ggr ....var lite segt så klickade nog för mycket

• dyckan

jag är så nyfiken på vad Martin väger nu. Vi var ju sjuka den dagen det skulle vara 4månaders konroll. Så om en vecka blir det spruta och vikt..
    I måndax så vände sig Martin från rygg till mage första gången.. Han var super duktig....

• am76

Igår vände sig Tea från mage till rygg, stackarn blev livrädd och har inte gjort om det sen dess .

SannaStina > Jag brukar bara spruta in koksaltet i näsan. Sen höjder jag sängen med ett par böcker i huvudändan.

• islandgirl

SannaStina: Renässans funkar kalas för oss. Eftersom Karl hatar allt som skall petas i näsan med så kan jag tipsa om att stå vid huvudet och komma med näsdropparna uppifrån bakifrån. På så sätt ser han inte en stor hand komma mot ansiktet utan bara en liten näspipett. Så tyckte karl om att få dropparna.

I dag är Lilleman som förbytt. Han fyller 5 månader på måndag och i dag gråter han så fort man inte bär honom. det har han aldrig gjort, han är en nöjd liten kille men i dag funkar ingenting. Såg att det var fler av era små som börjat bete sig annorlunda.
    Han vägrar dessutom somna. Annars är det bara att lägga ner honom i sängen o sätta på barnvisorna så somnar han så småningom. Men i dag är det lögn...

• dyckan

islandgirl>> jag känner igen mig. Martin är likadan. han ska vara i min famn helatiden. Tur att jag har en bärsjal, annars hade det blivit tungt. Sen så sover han bara små korta stunder under dagen. Så istäället för att sova någon gång lite längre så vill han sova efter varje måltid en kvart och sen så vill han sova en stund till efter en timme. super jobbigt.

• SannaStina

Tack för era svar. Har hittills bara gett bröstmjölk. Samlat i en sådan där bröstkopp och sedan faktiskt bara hällt lite rakt in i näsan. Blir förstås en del skrik men det har funkat.

Fast nu har jag i em fixat hem både Renessans och Nezeril + lånat Näs-Frida av syrran för att kunna suga ut lite mer snor än det som bara rinner ut.
    Stackarn är alldeles hes och hostig också. Får hoppas det är värsta dagen idag!

Mamma till Max 061104
  • dyckan

sannastina>> Lider med dig. Mina killar har turats om att vara sjuka den senaste tiden och min näsfrida har varit min bästa vän under nätterna...
    Vi hoppas att det blir bättre snart..

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!