• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Mill06

Nu har Maja börjat äta lite mer vettigt igen! Glad 
    Upptäckte att hennes första tand spruckit fram i underkäken i förrgår!!!
    Så det var nog en av anlrdningarna till att hon varit lite konstig, sen är det nog även ett sånt där utv-språng hon varit inne i!
    Har boken men inte läst i den på ett tag! Ska nog damma av den igen! Flört

• SannaStina

Jobba ja...usch hösten är snart här!!
    Jag börjar jobba 100% den 4/9 för då tar sambon över stafettpinnen ett par månader. Han är hemma januari ut.

Hur vi gör sedan är inte riktigt färdigplanerat. Bäst hade varit om jag kunde ta ledigt igen fram till sambons semester på sommaren (han tar oftast ca 7 veckor ledigt då) men det kommer troligen inte gå för mig. Jag kommer nog få ett chefsuppdrag och det är inte riktigt schyst "överge" jobbet efter ett halvår igen. Tjejen som skulle kunna dela det hela med mig går själv på barnledighet i juli och planerar nog inte återkomma förrän sommaren 2008. Synd vi inte kunde avlösa varandra bättre...

Vår önskan är dock att vänta med dagis till hösten 08 om möjligt och då måste vi komma på hur vi gör under våren. Deltid är inget problem tror jag för mig - typ 75% och sambon jobbar skift så det blir ca 3 dagar/måndag-fredag som skall lösas. BLir nog till att ta hjälp av farmor o farfar och lite mormor o morfar (de bor längre ifrån och har därför svårare ställa upp).

Hur tänker i andra? Dagis innan jul eller efter nyår? Vara hemma våren också?

Mamma till Max 061104
  • mexisis

blir aningen avundsjuk på er som har ett jobb att gå tillbaka till efter föräldraledigheten. jag gick på hp två månader innan bf och fick under den tiden veta att företaget jag jobbade på skulle läggas ned, så den 15 december, när devin var 1 månad gammal, blev jag arbetslös. det känns lite jobbigt att veta att man måste ta tag i ett jobbsökande till vintern. det var ju inte precis vad vi räknat med. i augusti förra året köpte vi dessutom en ny lägenhet så det kunde ju inte ha kommit olämpligare. fast devins pappa tycker att om det nu var tvunget att hända så var tajmingen rätt bra, för nu har jag ju verkligen det jag gör på dagarna. om jag blivit arbetslös och inte haft devin hade mitt liv sugit rejält. jag klarar inte av att bara gå hemma och rulla tummarna

så, finns det nån i e-tuna trakten som behöver anställa en 30-årig morsa om ca 7-8 månader är det bara att höra av sig hihi

• Thinner

Jag har anmält till min chef & arb-kamrater att jag kan från den 1 Maj jobba extra när det behövs på kvällar & helger. De ringer och jag tackar ja eller nej *smidigt* Vill gärna spara lite dagar och få in lite extra pengar till sommaren. Är det nån som har koll på hur det funkar med att att ta ut semester när man är föräldraledig??

I´m Not Afraid Of Dying, But I Am Afraid Of Losing You
  • tjugofem

jag fick fast jobb nu under mamma ledigheten, toppen!! ska snart räkna ut hur länge jag ska bli hemma men ska försöka att börja jobba i årsskiftet.
    här sover vi bättre och bättre. från ca 20.00 till 09.00. underbart! vill inte tänka på hur nästa barn blir eftersom allt hittills har funkat så bra med Isak!. Undrar ibland vad jag gjort för att få en så snäll pojke.....
    Ni som har fler, skiljer det sig mycket på era barns vanor?

• Marijjasol

islandgirl: Det ser tungt ut här oxå med jobb och så men vi kollar på möjligheterna att starta eget. Min man är bagare så ett litet bageri med litet tillhörande fik står på önskelistan..*ler*

Jag skulle helst inte gå tillbaka till mitt jobb som är på ett bamanningsföretag..ischlo pischlo..

• Taneli

hejsan!
    Är ny här, fick tipset av mexisis om sidan.
    Skoj med andra som har jämngamla barn.
    Min lilla tjej är väldigt snäll, gnäller inte för mycket så jag har haft sån otrolig tur.  Fick sluta med amingen för ca 2 månader sen och börja med ersättning. Hon blev inte mätt på min mjölk, vilket kändes väldigt trist. Var ju så mysigt att amma men fördelen är ju att man inte är lika bunden till bebisen som innan.
    Hon sover bra om nätterna somnar vid 21.30 tiden och vaknar runt 5-6 tiden första gången. Då får hon lite mat och somnar om och sover till 8. Är så skönt att vakna upp och få ett leende direkt på morgonen då är dagen räddad.

• am76

Vet inte när barn kan börja på dagis, är det i augusti månad i regel eller kan de börja när som helst, nån som vet? Vi har pratat lite löst om det där och spontant känner vi båda att tidigast vid 1 ½ års ålder och inte heltid då heller. Som det ser ut nu kommer jag få pappans dagar också (utom de där 60) och få offra karriären ett tag, blir till att jobba kvällar och helger på deltid eftersom han bara kan vara hemma fredagar... Jag hade gärna hoppat in då och då kvällar from nu i maj men det är helt beroende på om Tea lär sig ta nappflaskan eller inte. Än går det inte.

• islandgirl

Vi har amitionen att inte sätta Karl i barnomsorg innan han fyllt 2 år. Vet inte hur man skall få dagarna att räcka tills dess. vi har ju dessutom inga mor eller farföräldrar som kan ta Lilleman.
    Jag tänkte vara hemma minst ett år och sambon lite mer än ett halvår. Resten av tiden har vi inte löst ännu

• Tsarbabe

Jag hoppar in här hos er!

Wiktor föddes 2 veckor för tidigt den 12:e november. Jag blev akutsnittad då Wiktor fick mjölksyra i magen och hjärtat slutade pumpa som det skulle.
    MEn idag mår Wiktor kanon och mor med (eller jag har halsfluss och så även Wiktor, men utöver det).
    Han är våran lilla prins. Mjölkallergisk så vi ger honom nutramigenpulver på morgon och kväll. Om dagarna äter han gröt eller pureér. Sover gör han med. Varje dag mellan 20.00 - 08.30. Sedan sover han mellan 11 - 14 på dagarna. Han är en guldklimp på nästan 70 cm och 9 kg.

Om ni har några frågpr är det bara att fråga..

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!