• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • mexisis
    Mirremama skrev 2007-04-10 10:12:00 följande:
    Mexicis, du kan blanda med lite av kokvattnet och matolja, eller med ersättning. Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
    ok, så matolja och ersättning funkar har inte tänkt så långt hihi
    tycker det kändes lite trist om man bara skulle använda vatten. tack
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Pillis 72

man kan väl ta i osaltat äkta smör oxå...

• islandgirl

tack alla för svaren. så skönt att se hur era dagar ser ut. de påminner mkt om våra.
    ibland får man lie nojor; gör jag verkligen rätt, sover, äter han normalt, leker o stimuleras han för lite mm?

men det går över när man får bolla lite med er andra.

Mirremamma: Karl "pussas" jättemycket. Tänkte först att det var för att jag pussar honom så otroligt mkt Han tar tag med händerna i mitt ansikte o ger mig ordentliga, blöta smällkyssar. Underbart!!!

• mexisis
    Pillis 72 skrev 2007-04-10 10:46:28 följande:
    man kan väl ta i osaltat äkta smör oxå...
    finns det? känner mig som världens trögaste hihi har alltid trott att allt smör varit saltat
  • islandgirl

är det ngn som har ett bra tips på website där jag kan köpa bra leksaker till Kalle?
    KOmmer aldrig i väg till ngn affär.

• mexisis
    Mirremama skrev 2007-04-10 10:13:07 följande:
    Förresten, har era små börjat "pussas"? Albin har börjat suga sig fast i min kind och smaska så jag blir alldeles blöt Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
    hihi så det är pussas devin gör när han attackerar mitt ansikte med öppen mun och suger fast sig i mina kinder jag började tro att han blivit lite smått galen hihi
  • Olle i Alingsås

Mirremama: Känner igen mig i er nattningrutin,förutom att jag vyssar henne i min famn tills hon somnar och sedan kan jag lägga henne i sin säng men går det inte så får jag lägga mig bredvid henne så hon somnar och sedan flytta över henne. Jag vet inte men jag kanske lägger henne alldeles för sent för hon är vråltrött och skriker hysterisk varenda gång dag som natt innan hon somnar.

Jag tar alltid osaltat smör och kokvattnet när jag gör puréer. Idag skulle jag göra morot men kokade den alldeles för kort för den gick inte sönder så lätt. Får nog slänga den. Annars tycker jag det är lättare att göra puréer än att köpa för tillfället.

• mexisis
    Olle i Alingsås skrev 2007-04-10 13:01:22 följande:
    Mirremama: Känner igen mig i er nattningrutin,förutom att jag vyssar henne i min famn tills hon somnar och sedan kan jag lägga henne i sin säng men går det inte så får jag lägga mig bredvid henne så hon somnar och sedan flytta över henne. Jag vet inte men jag kanske lägger henne alldeles för sent för hon är vråltrött och skriker hysterisk varenda gång dag som natt innan hon somnar.Jag tar alltid osaltat smör och kokvattnet när jag gör puréer. Idag skulle jag göra morot men kokade den alldeles för kort för den gick inte sönder så lätt. Får nog slänga den. Annars tycker jag det är lättare att göra puréer än att köpa för tillfället.
    det är så devin varit hela den här veckan, totalt övertrött varje gång han väl ska sova verkar det som. han har hållit sig vaken så länge som helst utan att visa några tecken på att va trött, men sen när han känner att han borde sova blir han hysterisk och är det i typ 20 minuter innan han väl somnar. under de 20 minutrarna funkar nästan ingenting för att lugna honom.

jag tycker att det verkar va rätt smidigt att göra puréer själv också, så jag tänkte faktiskt prova det i morgon. ska se om jag lyckas hitta osaltat smör idag när jag handlar bara
  • Criffegirl

På tal om smör....min BVC sköterska sa till mig att man kan blanda ut potatisen med lite lätta och bröstmjölk, så förmodligen så är lite lite salt ingen större fara. Men såklart, finns det osaltat så är väl det bättre...men antagligen så tyckte väl hon att det är så himla lite man använder så det är "onödigt" att köpa ett smörpaket enbart för det....*gissar*

• mexisis
    Criffegirl skrev 2007-04-10 13:10:35 följande:
    På tal om smör....min BVC sköterska sa till mig att man kan blanda ut potatisen med lite lätta och bröstmjölk, så förmodligen så är lite lite salt ingen större fara. Men såklart, finns det osaltat så är väl det bättre...men antagligen så tyckte väl hon att det är så himla lite man använder så det är "onödigt" att köpa ett smörpaket enbart för det....*gissar*
    jaha, där ser man vad de säger olika. det var min bvc sköterska som sa att jag absolut inte fick ge honom minsta lilla smör... om de kunde börja va överens runtom i sverige som man får ungefär samma besked om saker och ting
    själv så tror jag ju inte att pyttelite salt skulle göra nån skada direkt, men jag törs inte chansa när hon sagt så där.
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!