Olle i Alingsås skrev 2007-04-10 13:01:22 följande:
Mirremama: Känner igen mig i er nattningrutin,förutom att jag vyssar henne i min famn tills hon somnar och sedan kan jag lägga henne i sin säng men går det inte så får jag lägga mig bredvid henne så hon somnar och sedan flytta över henne. Jag vet inte men jag kanske lägger henne alldeles för sent för hon är vråltrött och skriker hysterisk varenda gång dag som natt innan hon somnar.Jag tar alltid osaltat smör och kokvattnet när jag gör puréer. Idag skulle jag göra morot men kokade den alldeles för kort för den gick inte sönder så lätt. Får nog slänga den. Annars tycker jag det är lättare att göra puréer än att köpa för tillfället.
det är så devin varit hela den här veckan, totalt övertrött varje gång han väl ska sova verkar det som. han har hållit sig vaken så länge som helst utan att visa några tecken på att va trött, men sen när han känner att han borde sova blir han hysterisk och är det i typ 20 minuter innan han väl somnar. under de 20 minutrarna funkar nästan ingenting för att lugna honom.
jag tycker att det verkar va rätt smidigt att göra puréer själv också, så jag tänkte faktiskt prova det i morgon. ska se om jag lyckas hitta osaltat smör idag när jag handlar bara