• Roisin Dubh

Han 26 år, hon 16 år....

Ständigt dessa ålderskillnader. Glad

Nu vill jag veta vad ni anser om just dessa siffror. Inte 30/14, 56/25 eller 23/18.

Åldern som gäller är alltså: Han är 26 år och inga barn. Hon är 16 år och bor fortfarande hemma. Kan de vara ett par i allmänhetens ögon? Vad tycker du?

◄ Kan du läsa denna sidfot är du för nära! ►
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....
  • Fling

Det tycker jag itne spelar någon roll alls, det är bara en siffra! känner en som va 16 och han 27 när dom träffas. :)

Men däremot vet ja en kompis som är 19 och han är 37.. det tycker jag är mindre passande faktiskt! han har barn som är 5 åxå.

• Vannis

Flera av killarna i min bekantskapskrets har varit tillsammans med tjejer som är runt 10 år yngre, går på gymnasiet och bor hemma. Inget av dom förhållandena har funkat, mest för att de har varit på så olika ställen i livet. Killarna tror att de inte vill vara för seriösa och sen visar det sig att dom visst blir fundersamma om tjejerna vill plugga klart och jobba några år och så innan de tänker på framtiden och att bilda familj, då är killarna ju närmare 40 i vissa fall.

Däremot om man är lite äldre så är det nog lättare, om båda är klara med skolan. Mina föräldrar har 10 års åldersskillnad, de träffades och blev gravida med mig när mamma var 20 och pappa 30, och det har funkat i 25 år nu.

• ZzzZzzz

Det fungerar tydligen för vissa och dom vill jag önska lycka till

Själv undrar jag vad det är för vuxen man på 26år som tänder på en liten tös på 16, som fortfarande bor hemma i sitt rosa flickrum och läser min lilla ponny..

• Roisin Dubh

ZzzZzzz,

Jag vet inte vad du gjorde när du var 16 år men jag kan intyga att jag inte läste "min lilla ponny". Skrattande När jag själv var 16 år flyttade jag ihop med min 19-årige pojkvän.

◄ Kan du läsa denna sidfot är du för nära! ►
  • Moomin

Never! Jag undrar dessutom verkligen vad en 26-åring vill med en 16-åring....Det är en enorm skillnad på utveckling och mognad vid den åldern. (I alla fall när det gäller normalbegåvade personer)

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Elli47

Vad spelar åldern för roll? Däremot tror jag att betydligt fler skulle protestera hejvilt om det vore så att tjejen var 26 och killen 16...

• idiblon

Inga som helst problem om de är "friska" i förhållandet, dvs inte tjejen söker sig till en fadersgestalt och killen är öppen för ett sådant förhållande.

• ZzzZzzz

Anna Högberg: En 16årig tös har inte ens vuxit färdigt, varken fysiskt eller mentalt. Ingen 26åring man skall dra av henne trosorna i rosa flickrummet.

Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....