• Roisin Dubh

Han 26 år, hon 16 år....

Ständigt dessa ålderskillnader. Glad

Nu vill jag veta vad ni anser om just dessa siffror. Inte 30/14, 56/25 eller 23/18.

Åldern som gäller är alltså: Han är 26 år och inga barn. Hon är 16 år och bor fortfarande hemma. Kan de vara ett par i allmänhetens ögon? Vad tycker du?

◄ Kan du läsa denna sidfot är du för nära! ►
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....
  • Kaxmaja

Oj sorry läste slarvigt i ts.

• Nelia

Jag tror det är lättare att var 16 och 26 än att vara 76 och 86 när den äldre är mannen 

Ett barn på jorden och ett i himmeln, båda i mitt hjärta för evigt
  • Missix

Precis samma ålder som jag och min förra sambo var när vi träffades. Samma förutsättningar också. Jag bodde hemma, han själv inga barn osv. Vi höll ihop i 11 år och fick två barn

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Missix

Glömde ju,
    Visst funkar det och det är så klart inget konstigt med det. Det är bara siffror.

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Sarah81

Jag träffade min sambo när jag var16 , skulle fylla 17 det året och han var 28.han har dock en dotter sedan innan. Det är snart 9 år  och 2 barn sedan och vi har det bättre än nånsin nu
     Men nog skulle jag höja på ögonbrynet om dottern kom hem med en 11 år äldre man då hon är 16..

A life lived in fear is a life half lived
  • BabyJia

När jag va 16 så träffa jag mitt ex som då va 25 år. Asså de va inte seriöst så me oss, utan vi träffades under 4 mån tid. Men de va ingen som tyckte de va så konstigt under den tiden. Tom me mina föräldrar accepeterade de. Men de va somsagt inget seriöst...vi vela en hel del fram å tebax under dem 4 mån oxå

• JoWiAn

Nä tycker inte de passar sig riktigt. 26 är väldigt vuxet och 16 är på gränsen till barn.. Kan ju vänta 3-4 år till de blir ihop..

• mollieboll

Min dotter pappa är 28 (snart 29) och hans flickvän är 16... han har två barn men de har inte träffat flickvännen.... Lägger mig inte i så länge barnen inte är inblandade. Har dock svårt att tro att det är kärlek från hans sida, men det grundar jag enbart på att jag känner honom så väl...

• Featherboah

Skrev innan i tråden, men lägger in min "historia" igen. Det är okej med åsikter, men jag tycker det är sorgligt att så många är så trångsynta och tror att alla killar med yngre tjejer är störda i huvet och perversa som tänder på yngre. Det har aldrig slagit er att känslor kan uppstå helt oväntat, man träffas av en slump och man får känslor, trots att man inte vill? Precis det som hände mig.

När jag var 15 (är 16 nu), alltså för ett år sedan, träffade jag en kille på 23 år. Till en början såg vi mest på film och pratade i timmar, hade hur mycket som helst att prata om. Tog liksom aldrig stopp, vi hade så otroligt mycket gemensamt trots åldersskillnaden.

Med tiden växte känslor fram hos mig, även hos honom. Vi betedde oss som ett par ibland, men jag märkte på honom att någonting var fel och vi pratade om det. Han sa att han aldrig skulle kunna berätta för sin familj/vänner att han har en flickvän på 15 år. Att han tyckte om mig jättemycket, men skulle inte klara av andras reaktioner. Att allt hade varit mycket annorlundare om jag varit ett par år äldre. Så han tog beslutet att sluta ses.

Var otroligt ledsen i början, och är det ibland fortfarande, förlorade en underbar vän.
    Har ingen som helst kontakt idag, men jag får ändå ett léende på läpparna när jag tänker på honom. Vad jag vet nu har han ett lyckligt förhållande med en tjej i hans egen ålder. Glad

Jag säger så här. Ja, en 16åring och en 26åring kan vara tillsammans.
    Men man måste ha ett starkt psyke med tanke på andras reaktioner.

• NennasuS

Det kan mycket väl funka, jag var 17 och killen var 28 när vi träffades, och vi har varit tillsammans i 5 år nu

Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....