• Roisin Dubh

Han 26 år, hon 16 år....

Ständigt dessa ålderskillnader. Glad

Nu vill jag veta vad ni anser om just dessa siffror. Inte 30/14, 56/25 eller 23/18.

Åldern som gäller är alltså: Han är 26 år och inga barn. Hon är 16 år och bor fortfarande hemma. Kan de vara ett par i allmänhetens ögon? Vad tycker du?

◄ Kan du läsa denna sidfot är du för nära! ►
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....
  • R Mutt

"Människor är inte alla lika vid en viss ålder".

Om man verkligen tyckte det var OK att tillämpa den klyschan på barn så skulle man kunna rättfärdiga vilka dumheter som helst. Samhället är fullt av regler om myndighetsålder, "byxmyndighet" barnvåldtäkt, straffrihet för barn etc. so faktiskt BYGGER på att man vid en viss ålder saknar tillräcklig mognad att kunna fatta egna beslut och stå för konsekvenserna. Det kan väl knappast kallas diskriminering?

Visst kan det finnas något enstaka undtntg med en extremt överbegåvad supersnabbutvecklad 16-åring som är på nivå att dejta en lite halvtrög 26-åring, men nu talar vi en på miljonen och det kan vi knappast basera diskussionen på.

De allra flesta 16-åringar är med mindre variationer i en motsvarande fas i sin utveckling, och INGEN av dem har sanmlat på sig mer än 16 år av livserfarenhet.

Well... folk gör som de vill men kommer ni vuxna människor hem till mig och vill limma på MINA tonnåringar så sorry -ni äår inte välkomna!

• idiblon

Vid närmre eftertanke så baserade jag min åsikt på ett specifikt fall som jag vet är friskt och fungerar bra. Jag tror inte att det överlag finns mest friska förhållanden när det gäller den åldersskillnaden när den ena parten är så pass ung.

• Counterfeit

ZzzZzz:

I stort sett har man vuxit färdigt... om man nu gör det, kroppen ändras trots allt länge, och i stort sett hela livet. Om det är kroppen man är ute efter så är ju idealet i samhället att se ungdomlig ut. Isåfall är det väl vid omkring 16-21 års ålder man är på topp rent fysiskt. Däremot borde man sträva efter mer än så, om man är normalt funtad. Man borde dras till personer som befinner sig i samma fas i livet som man själv om man vill att det ska hålla i längden. Den mentala mognaden fortsätter långt efter att kroppen har växt färdigt. Förhoppningsvis utvecklas man hela livet.

Johanna med ögonstenen Simon f. 041123 och syskon på väg, bf 070407
  • cicci85

Lite märkligt, men jag känner ett par med den skillanden... Hon va 25 och han 16 när de blev tillsammans. Hon hade ett barn redan. Nu är de gifta och har 4 barn tillsammans!

• Zenobia

Åldern är bara en siffra, mognade är en annan.

Jag har en kompis som är ihop med en kille som är 9 år äldre. Dom vart i lag när hon var 16-17 år och är det fortfarande.
    Jag har alldrig tänkt att han är 9 år äldre och ja har alldrig sätt det som ett problem heller.
    För mig i den åldern såg ja inte åldern som en stor skillnad.

Min sambos mamma var 13 år när hon träffade sambons pappa som är 9 år äldre. Men han trodde att hon var mycke äldre än hon var. Men dom höll ihop i många år ändå.

Fast det skumma är att mellan mig sambon är det bara 3 år. Men när vi lekt tanken att han kunde träffat mig i 9:an och han gick 3:an. Det finns inte ens på kartan att det skulle hänt.
    Inte förän ja kanske skulle varit 17 isåfall för då är han 20 år.

Men som sagt alla är juh olika och beroende mognad osv.

• KickStart

Never!

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • joviti

Precis så gamla var jag och sambon när vi träffades. Håller fortfarande, 17 år och 3 barn senare

• Minna07

Haha, ni som tycker att det är äckligt är ju bra roliga! Ni är säkert inte speciellt fräscha själva... Haha!

Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....