• Roisin Dubh

Han 26 år, hon 16 år....

Ständigt dessa ålderskillnader. Glad

Nu vill jag veta vad ni anser om just dessa siffror. Inte 30/14, 56/25 eller 23/18.

Åldern som gäller är alltså: Han är 26 år och inga barn. Hon är 16 år och bor fortfarande hemma. Kan de vara ett par i allmänhetens ögon? Vad tycker du?

◄ Kan du läsa denna sidfot är du för nära! ►
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....
  • Katta86

Hm, jag är tveksam.. Det kan ju funka, det verkar det ju finnas massor av bevis på bara i den här tråden!

Det jag funderar på är att när man är 16 och när man är 26 så "borde" man vara i olika skeden i livet, man "borde" vilja uppleva olika saker. 16:åringen ska uppleva sina tonårs bekymmer och uppror och bråka med mamma om skit saker medans 26:åringen antagligen redan gått förbi det där och redan lärt sig sin läxa, kanske till och med börjat slå sig till ro och ta det lite lungt..

(Bli inte upprörd jag vet att drog alla över en kam och att alla kan vara olika, det var bara ett exempel!)

Men jag vet ju bara hur jag var som 16 åring, andra världskriget hemma för jämnan, världen kretsade kring mig mig och mig.. Och jag har inbillat mig att det är så i de flesta tonnårs hem.. Men som sagt.. Det kan mycket väl fungera också!

♥V. 16!!♥
  • Andrundrun

Lite märkligt. Vad ser killen i en 16-årig tjej? Man är ju fortfarande omogen vid den åldern. (de flesta iaf)

• Selin8375
    Men herregud jag träffade min pojkvän(blivande man) när jag var 15 han var 23..kärleken har väl ingen siffra så..det är ju ingen stor åldersskillnad ju!
    ~♥♥~~♥♥~Nova-Cornelia 030206 Denniz-Miio 050621~♥♥~~♥♥~
  • ALM

Jag svarar det kan funka. För är det inte väldigt inviduellt för varje individ? Min syster tex som är 10 år yngre än mig fann inte sig som då 20-åring "mogen" nog för en kille i sin egen ålder eller äldre, hon ser sig själv som lite barnslig och föll för en kille 3 år yngre. De är ännu tillsammans. Min sambo gillar lite mer välhängt och mört kött om han nu skulle letat efter annat

• Embla

Min tanke är att killen måste vara värdens TÖNT som inte kan få en tjej närmare i ålder som sig själv. Vad har han gemensamt med en 16 åring??????????????????????????????

• MansonDust

Lite märkligt är det ju.

• imp

tycker att det är förstor åldersskillnad men är man kär så ska ju inte åldern spela in

• mamsen4små

Embla; hon kanske är mogen eller så kanske inte han är det.. skulle du kalla min man tönt också som föll för mig (då 18) när han var 32 själv???

• tina87

jag var 14 år gammal när jag blev tillsammans med min 24 åriga pojkvän som nu e pappa till vårt barn och vi e förlovade nästa helg...visst det va lite fram å tbax från början, men VARFÖR skulle det inte kunna funka?

det e ingen som reagera på att en 40 årig kvinna e tsammans med en 50 årig man....men dem ha ju som sagt varit i samma vända=)

fast jag å min sambo har klart diskuterat hur vi skulle reagera om våran dotter som 14 åring skulle komma hem med en 24 åring....hur vi skulle reagera..

men som sagt kanske e många killar i den åldern bara ute efter en sak men för det är INTE alla det=)

• GuppyGuppy

Jag va 15:år när jag träffade min sambo då va han 38:år ålderskillnaden mellan oss är 21:år alltså...Idag har vi varit tillsamans i 6:år har en son på 2:år å villa mm...Funkar hur bra som helst å har varit högsta seriösa förhållandet sedan DAG ETT. Jag bodde hemma när vi träffades men flyttade hemifrån (SJÄLV FÖRST) i tre år för å "lära mig" att ta ansvar för mitt eget liv....

Han är även en son sedan tidigare som är endast FYRA ÅR YNGRE ÄNN MIG.
    Det funkar oxå HUR BAR SOM HELST.

Detta sticker i många ögon å många tycker att han e äcklig...

Men vi älskar varandra inte varandras ålder.

Kram på er å ha en bra FredagKväll!!

Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....