• Roisin Dubh

Han 26 år, hon 16 år....

Ständigt dessa ålderskillnader. Glad

Nu vill jag veta vad ni anser om just dessa siffror. Inte 30/14, 56/25 eller 23/18.

Åldern som gäller är alltså: Han är 26 år och inga barn. Hon är 16 år och bor fortfarande hemma. Kan de vara ett par i allmänhetens ögon? Vad tycker du?

◄ Kan du läsa denna sidfot är du för nära! ►
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....
  • piixelslyna
    äntligen med barn skrev 2007-02-16 19:04:49 följande:
    hannalilla.... varför blir man över huvudtaget med barn...när man inte e klar med skolan?
    Och ditt inlägg tillför diskussionen om ålderskillnader för att...?
    Näe, seriöst.

Till TS fråga. Det beror lite på. Har hon mogen? Riktigt mogen, vissa är det. Har dom saker gemensamt, visste dom om åldrarna när de träffades osv. Det är så mycket som spelar in.
    Ta hand om varandra, man vet aldrig när man ses för sista gången.
  • hannahlilla

äntligen med barn, jadu därför att p-piller tydligen inte biter på mig :P Vilken dum fråga förresten! Varför blir man med barn över huvudtaget? :P

• almn

Nja, av min erfarenhet så är killar som e runt 26 o raggar på 16 åriga töser bar ute efter en lätt sak.. Så jag har svårt att se att det ska funka

Me liike! High Five!!
  • therre

Jag var 16 år (skulle fylla 17), min sambo hade precis fyllt 26 år när vi träffades. Jag bodde själv när vi träffades. Vi träffades genom min bästa vän kan man säga, på fest - hon är hans halvsyster Nu drygt 5 ½ år efter så bor vi fortfarande tillsammans o har ett barn tillsammans som är fyra år

Det är väldigt individuellt det där!

• mina små kämpar

för mig är det inte märkvärdigt, många 16 åringar är idag väldigt mogna, själv var jag 18 nyss fyllda när jag träffade mina barns far. han var 33 år då alltså 15 års skillnad blir man kär så blir man, det höll i 7 år och blev 2 barn så visst kan det funka

• mjukisvicki

inge fel på det.
    jag var 17 när jag var ihop med en man på 33

• Featherboah

När jag var 15 (är 16 nu), alltså för ett år sedan, träffade jag en kille på 23 år. Till en början såg vi mest på film och pratade i timmar, hade hur mycket som helst att prata om. Tog liksom aldrig stopp, vi hade så otroligt mycket gemensamt trots åldersskillnaden.

Med tiden växte känslor fram hos mig, även hos honom. Vi betedde oss som ett par ibland, men jag märkte på honom att någonting var fel och vi pratade om det. Han sa att han aldrig skulle kunna berätta för sin familj/vänner att han har en flickvän på 15 år. Att han tyckte om mig jättemycket, men skulle inte klara av andras reaktioner. Att allt hade varit mycket annorlundare om jag varit ett par år äldre. Så han tog beslutet att sluta ses.

Var otroligt ledsen i början, och är det ibland fortfarande, förlorade en underbar vän.
    Har ingen som helst kontakt idag, men jag får ändå ett léende på läpparna när jag tänker på honom. Vad jag vet nu har han ett lyckligt förhållande med en tjej i hans egen ålder. Glad

Jag säger så här. Ja, en 16åring och en 26åring kan vara tillsammans.
    Men man måste ha ett starkt psyke med tanke på andras reaktioner.

• heleeeene

jag måste bara få säga det om alla som säger typ "varför blir man med barn innan man är klar i skolan". jo, för de flesta är det ju inte planerat. så , tänk på era egna kära barn. skulle ni vilja göra abort på dem? nej, antagligen inte va? vi som är unga vill inte heller göra abort. sen kan man bli en hur bra mamma som helst. finns sjukt omogna 40 åringar med barn, och jättemogna 16 åringar med barn.
    tack för mig.

Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....