• Roisin Dubh

Han 26 år, hon 16 år....

Ständigt dessa ålderskillnader. Glad

Nu vill jag veta vad ni anser om just dessa siffror. Inte 30/14, 56/25 eller 23/18.

Åldern som gäller är alltså: Han är 26 år och inga barn. Hon är 16 år och bor fortfarande hemma. Kan de vara ett par i allmänhetens ögon? Vad tycker du?

◄ Kan du läsa denna sidfot är du för nära! ►
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....
  • 201201232

Jag är mycket tveksam. Enklast för mig är ju att tänka på vad jag skulle tycka om en 16-åring själv och jag är 23, inte 26. Faktum är att jag tycker att 16-åringar är barn och skulle aldrig kunna inleda ett förhållande med någon i den åldern själv.

• Dionadel

Det är tio år mellan mig och min gubbe också så det kan jag ju inte säga nåt om...

Fördelen med att vänta barn är att man vet var man har dem
  • Tussetösen

hehe... jag va 16 och han va 25 när vi träffades...
    idag: sambos, förlovade och har barn... och absolut inte planer på att bryta upp...

(jag e 20 nu)

• moalilla

jag tror juh att om killen är med en 16 åring om han är 26 så kan han juh inte förvänta sig något seriöst... inte så stor risk att det kommer hålla hela livet... eller äns i några år... men jag svarade att åldern bara är en siffra.. men det beror nog på vad man är uta efter oxå vad det är man söker ....

• ALM

Dredde jag ler när jag läser din berättelse

• SweetStarAngel

Mycket tveksam, just för att hon är sååå ung

• Taggtroden

Ja, det tror jag kan funka bra. Har en del bekanta/bekantas bekanta som går på högstadiet och har pojkvänner som är över 20. Vet flera som blev ett par med åldrarna 13 - 23, 14 - 22 osv och som fortfarande är tillsammans, efter 6 -7 år!

• mamsen4små

vad spelar åldern för roll??? fattar inte varför så många har problem med det.. jag var 18 när jag träffade min nuvarande man, han var 32...

• Mogika

Jag träffade min man när jag va 17, han skulle precis fylla 25.. och nu 5½ år senare är vi gifta och väntar barn.. så 16 26 skulle nog oxå funka! Men det är ju mycket beroende på personerna i fråga..

Vi ska bli mamma och pappa!
Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....