• Roisin Dubh

Han 26 år, hon 16 år....

Ständigt dessa ålderskillnader. Glad

Nu vill jag veta vad ni anser om just dessa siffror. Inte 30/14, 56/25 eller 23/18.

Åldern som gäller är alltså: Han är 26 år och inga barn. Hon är 16 år och bor fortfarande hemma. Kan de vara ett par i allmänhetens ögon? Vad tycker du?

◄ Kan du läsa denna sidfot är du för nära! ►
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....
  • Pyris

Ser inga problem med det faktiskt. Kan mycket väl funka. Åldern är bara en siffra...

• zazla

Mycket tveksam faktiskt. Det känns inte helt ok men man ska väl aldrig säga aldrig....

• Pranvera 07

ser inga problem med det, själv var jag tonåring och min man 32 när vi träffades och det har funkat för oss

• äntligen med barn

ja o en del kan faktiskt inte bli med barn.... o ppiller ja du tog väl ingen just då, svårt hanna

• hannahlilla

äntligen med barn, ursäkta men jo jag tog p-piller den dagen som alla dagar, strulade inte alls med det om du måste veta, dom är inte 100% säkra vet du väl? :P
    Och vadå alla kan inte bli med barn? Vad har det med att jag väntar barn att göra? Snälla.

• Tinette

Åldern har ingen betydelse. blir man förälskad så blir man.

• mamyleine

Åldern är bara en siffra

En av mina bästa vänner träffade sin pojkvän när hon var 16 och han 26. Dom träffades via mig förra året. Dom är fortfarande tillsammans. Hon har visserligen barn. MEN det funkar jätte bra för dom. Åldern är bara en siffra.

~ Alla kan göra fel utom jag ~
  • Lilith74

Mycket mycket tveksam.
    Tror däremot att en relation mellan två vuxna, tex han 22, hon 44, kan funka. Om de båda är beredda att anpassa sig.

• Laminie

Detta är jag mycket, mycket tveksam till!

Jag tror inte att det hade kunnat hålla i längden ett sådant här förhållande. En kille på 26 år vill snart skaffa barn, köpa hus och kanske gifta sig. Slå sig till ro helt enkelt och har några års arbets och livserfarenhet. Har varit ute och rest och levt livet.

En tjej på 16 har inte ens gått ut skolan, bor antagligen fortfarande hemma och inte provat på att jobba eller klarat sig själv. Ja, jag är medveten om att det finns 16-åringar som bor själva och försörjer sig själva...Men jag tar för givet att de flesta fortfarande bor hemma med sina föräldrar.

Jag tror åldersskillnaden hade tärt på de för mycket till slut, hon är inte ens myndig!

• Kaxmaja

Min syster var 14 då hon blev tillsammans med sin kille han var 22. Idag är hon 20 och de är fortfarande tillsammans och numera sambos

Svar på tråden Han 26 år, hon 16 år....