Inlägg från: SannaKaarina |Visa alla inlägg
  • SannaKaarina

BF Juli-07 Nr3

Ja passa på och njuta nu innan den kommer vet att det kan vara frustrerande och att man vill att den ska komma så man verkligen känner sig gravid men det säger bara poff och då är ni lika otympliga som många av oss:)

Och väldigt skönt att höra att det är andra som börjat droppa från brösten gah vad jobbigt dte kan vara med dom just nu.. och varför måste dom växa trodde min D kupa skulle räcka sen innan men nej nej plågas mera... ibland kan man nästan tro att det var någon kille som upfann graviditeten eller iaf den detaljen med förstorade bröst.

jag smörjde in mina bröst med den där Bröstvårtsalvan från apotket och det hjälpte. och nu tvättar jag dom med barnängens babyolja. och jag har inte problem med klåda

och Tbmh jätte bra jobb med nya sidan

• SannaKaarina

haha . jag har då ökat så mycket i vikt nu så jag börjar jobba med det redan ska börja på vattengymnastik för gravida :) och ska få ett kostprogam. :) så jag kan inet unna mig vad som helst :p

• SannaKaarina

Halvblod

13 kg sen den dagen jag blev gravid. och jag har inte proppat i mig utan försökt hålla mattider och promenader med hunden. eftersom jag var lite kraftig innan är det inte så bra. försöker hålla det på en hälsosam nivå då jag vet att det bara blir jobbigare

• SannaKaarina

Halvblod det som hjälpte mig med illamående var regelbundna måltider. fast jag hade tur och behövde inte spy alls :)

• SannaKaarina

L2K

bara roligt att höra att det går åt båda hållen :) men däremot är det inte roligt att höra att det är för illamående:(

jag har varit lyckligt lottad med mitt mående. med enbart illamående om jag inte ätit inom en viss tidsperiod.

du får hjälpa peppa oss andra som kämpar vikten :) lika viktigt det

• SannaKaarina

Trollie tyckte det var en bra ide med att starta upp tillsammans så man peppar varandra för jag gissar att dte är lätt att ha nåt gottigt bredvid sig när man sitter och ska pilla på tangenterna

• SannaKaarina

haha då vet man vad han tänker på då han sover :)

jag känner igen oron är så rädd att man inet tänker sig för och poff så rullar man fram istället för vaggar. men men vi får hjälpas åt sen :)'

alla säger nu ska vi ut och gå och ingen får skriva på minst en halvtimme;)

• SannaKaarina

copernicus. det där med saltbad fungerar väl bara när det inte har spruckit upp?

jag vet att mitt ex har och hade stora problem med huden. och då han var liten fick hans föräldrar rådet att bada honom i saltbad. men i hans fall blev dte bara en plåga då han hade fått sprickor som var öppna och saltet hamnade där över hela kroppen. han har fortfarande mardrömar om det. Men det var läkarna som sa att det hjälper så dom testade men något var fel då.

det enda som hjälpte honom var att smörja sig hela tiden och cortizon kräm då det var riktigt illa,

• SannaKaarina

skönt att höra att ni har samma stick jag håller på och städar för fullt och vips så måste man vila då det börjar stickas. men men har ingen som städar åt mig så dte är bara att kämpa på. kanske ska ta och lyssna på bebbens faster och sätta pappan i arbete:p lite jobbigt då man är van att alltid klara sig själv

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3