BF Juli-07 Nr3
Mammab: Jag bor i Lidköping, precis längst ner vid Vänern så det är en bit till närmsta Ikea.
Mammab: Jag bor i Lidköping, precis längst ner vid Vänern så det är en bit till närmsta Ikea.
Ha så kul!
Jag fattar inte hur ni känner hur bebisen ligger. Min sparkar och rör sig hela tiden men jag kan inte känna om det är en fot, knä, arm, armbåge eller något annat. Sen tror jag att det är rumpan som putar ut lite då och då till höger om min navel men var sjutton är då resten av kroppen? Tycker det känns lite mjukt överallt. Kan ju knappast ligga med kroppen inåt mina organ eller?
Pusselbiten: Sitter inte snoppen lite väl långt ner om det nu är en snopp? Tror du att det är en kille? Jag har så annorlunda graviditet mot förra gången så jag tror det är en kille bara därför trots att jag vet att det inte alls behöver vara så. Gäller väl att börja tänka på att det faktiskt kan vara en liten tjej till så jag inte blir helt chockad på förlossningen.
Jag är mer orolig för att barnet inte ska vara friskt den här gången. Könet kvittar. Fast Alva vill gärna att det ska vara en kille så "pappa inte blir ensam". Så sött! I så fall kommer det bli en kille med mycket rött på sig (och kanske lite rosa) för Alva hade så mycket fina kläder som jag vill använda igen. Fast hon är född mitt i vintern så det är inte säkert att något kommer passa på den här bebisen i alla fall. Fast höst och vår borde man ju använda samma kläder....
Hoppsan, vet inte vad som hände. Skulle bara uppdatera sidan. Och jag som jobbar på dataavdelning. *rodnar*
Tänk om man hade en sån där lyxig massagefåtölj. *drömmer mig bort en sekund* Det vore en dröm för min rygg just nu. Får så jäkla ont av att sitta ner hela dagarna.
Underbart väder idag! Ska sluta tidigt så jag hoppas på en eftermiddag i solen medan Alva leker på lekplatsen. Har sån lyx att lekplatsen är som en förlängning av vår trädgård. Ni kommer väl ihåg att smörja in er tjejer så ni inte får såna där fula fläckar (pga att vi är gravida)?
Jag fick som vita fläckar på ryggen sommaren när jag väntade Alva (hon är född i januari) och de gick bort men de mörka pigmentfläckarna som man kan få går inte alltid bort. Jag kommer inte sola min utspända mage i sommar utan skyddar den med linne eller klänning. Är inte värt att gå brun en sommar för att sedan dras med fläckar på huden resten av livet.