Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Om du hittar en bra slang att suga ut luften i magen med kan du väl tipsa mig. Skönt att ditt hb börjar bli bättre!

• Hallonfot

Nu har jag läst till och från i drygt 3 timmar. På jobbet....

Har inte varit inne sen i fredags så det var en hel del att läsa. Så himla kul när man känner igen sig i er andra. Men jag måste erkänna att jag inte haft en tanke på att packa någon BB-väska. Kanske till midsommar? (Är beräknad till 20 juli.) Då vet man kanske hur varmt det kommer vara också.

• Hallonfot

Copernicus: Värmen skulle väl komma imorgon? Det är i alla fall vad jag ser fram emot. Har tänkt städa, baka och fixa idag (fyller snart år) för att kunna sätta mig lite i solen imorgon efter jobbet. Älskar när det är fint väder. Dels för att dottern med kompisar för en gångs skull kan roa sig lääääänge utan vuxen inblandning och dels för att man känner sig så himla mycket fräschare om man får vara ute lite och får lite färg i ansiktet.

Jag är en sån som är dålig på att skriva men som läser ALLA inlägg. Ska verkligen försöka bättra mig.

Zandrisen: Har du testat Rennie? Jättegoda och de hjälper snabbt och effektivt (ha ha, låter som en reklam).

Jag har fått sova hela nätter nu i flera veckor men så från och med i fredags har jag varit uppe minst en gång per natt igen för att kissa. Hade hoppats att den tiden var över (hur man nu kan inbilla sig det med en bebis i magen som bara tar mer och mer plats) men det kan jag nog glömma.

Oj, sorry....vad långt det blev.

• Hallonfot

Zandrisen: Vad jobbigt. Jag har vissa dagar med grym halsbränna men har inte riktigt luskat ut vad det är som ger mig den. Tycker att jag "sköter" mig hyfsat vad gäller kaffe, fet mat, stekt mat och stark mat. Har till och med undvikit vissa frukter i omgångar när det varit som värst. Dottern föddes med värsta kalufen så de skojade om att det var därför jag hade sån halsbränna men den här gången började det i vecka 6 och då hade bebisen i alla fall inget hår.

Jag har också börjat boa lite mer hemma. Har börjat städa ur gästrummet trots att bebisen kommer bo inne hos oss de första månaderna. Skönt att ha lite projekt hemma också så tiden går fort.

• Hallonfot

Visst är det fascinerande!

Kan ni känna hur era bebisar ligger i magen? Förut har jag känt något som jag tror varit rumpan som putat ut till höger om min navel med jämna mellanrum men nu är det något litet som är där...kanske ett knä eller en häl...eller en armbåge eller axel eller..... Jag kan inte känna ett dugg hur den ligger även om jag känner den. Svårt att förklara men ni fattar va?

• Hallonfot

Håller också tummarna för dig, Annki72!

• Hallonfot

Ha ha, klockrent! Låter faktiskt som om vi inte är så glammiga som mammor helt plötsligt.

• Hallonfot

Jag hoppas verkligen inte det kommer gå snabbare för mig nästa gång. Jag kom in kl 14 och hon är född 15.41. De har sagt att vi ska ringa när första värken kommer men hur vet man det? Alltså hur vet man att det är en riktig värk och inte en förvärk...eller förstoppning eller något annat? Jag vill gärna att det tar lika lång tid som förra gången. Första värken kl 7 och hon är född 15.41. En vanlig arbetsdag.

• Hallonfot

Oj, hoppas verkligen att Zandrisen inte fött bebis inatt.

Har fått så grymt ont i ryggen redan. Det brukar annars inte komma förrän på fredagen men nu är det ju bara tisdag. Var sjukskriven för ryggen när jag väntade Alva och det redan från vecka 17 (var sjukskriven för störtblödningar från vecka 9 till 17 så jag var i stort sett sjukskriven hela graviditeten även om jag jobbade 50 % från vecka 17). Jag vill INTE bli sjukskriven den här gången. Kanske kan plocka lite flex de dagar man inte står ut? Hur gör ni andra som har värk men inte är sjukskrivna?

• Hallonfot

Beckah: Nej, vi som redan fått ett barn får inte gå på nåt sånt här i Lidköping.

Jag köper bara "vanliga" kläder eftersom det är så gravidvänligt mode nu. Sen tar jag ett sidenband och binder under bysten så blir det lite form också. Skönt att kunna ha de kläderna sen när bebisen kommit ut också för jag lär ju ha mage hela sommaren även när bebisen inte är kvar i magen. Låter som om jag köpt mycket kläder och så är det absolut inte, bara några toppar/tunikor/linnen.

Eftersom Zandrisen inte skrivit något idag är det väl troligt att hon fortfarande är kvar på sjukhuset i alla fall men det behöver ju inte betyda att hon fött bebis. Hoppas hon får ha bebisen i magen några veckor till. *håller tummarna*

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3