• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Trollie

annki:
    Lite läkage ska ju inte vara farligt, så lägg dej ner och vila, ät något onyttigt och hoppas på att kramperna inte kommer tillbaka!

• Lindisen81

Grattis alla nyförlovade!!! Mysigt!  väntar med spänning efter att sambon ska föreslå nåt sånt... kanske får vänta ett tag då...

Var hos läkaren idag ang min tå, han sa att den bör opereras men måste vänta MINST ett år! Dom opererar inte under graviditeten, sedan kan dom inte göra det så länge barnet är så pass litet då jag har en läkningstid på typ två månader att se fram emot utan att få bära bebisen.... *suck* får väl ha ont i den j-a tåknölen ett tag till då!

Superont i höfterna idag på jobbet, vill må bra nu! NU får det vara nog med besvär och klagande!

• monnie

veronicaq- grattis till förlovningen!

Zandrisen- vad skönt att allt är bra med dig & bebisen! du får sätta sambon på att sy till barnrummet istället så får du titta på & vila

mjukis- vad bra att ni får extra övervakning nu den här gången så att ni kan känna er lite mer trygga sen!

jag har då bara drömt om huset inatt & räknar för fullt på det & imorgon lägger vi utgångsbudet till mäklaren & hoppas att ingen annan vill ha det!

• mrsbygg
    Lindisen81 skrev 2007-05-10 17:41:44 följande:
    Grattis alla nyförlovade!!! Mysigt!  väntar med spänning efter att sambon ska föreslå nåt sånt... kanske får vänta ett tag då...Var hos läkaren idag ang min tå, han sa att den bör opereras men måste vänta MINST ett år! Dom opererar inte under graviditeten, sedan kan dom inte göra det så länge barnet är så pass litet då jag har en läkningstid på typ två månader att se fram emot utan att få bära bebisen.... *suck* får väl ha ont i den j-a tåknölen ett tag till då!Superont i höfterna idag på jobbet, vill må bra nu! NU får det vara nog med besvär och klagande!
    hehe..jag har fått lidit ett bra tag!! måste oxå vänta tills denna bäbisen iaf börjar dagis så slipper man bära å ha sig så mycket..hoppa runt på krykor i typ 3 mån sen bäbis på det inte så populärt kanske...
  • annki72
    Trollie skrev 2007-05-10 17:37:53 följande:
    annki:Lite läkage ska ju inte vara farligt, så lägg dej ner och vila, ät något onyttigt och hoppas på att kramperna inte kommer tillbaka!
    Japp det ska jag göra, har precis plockat fram 1,2 kg salta skum bananer som min man köpt åt mej har fått dille på dom

ligger i soffan med datan i knät och här stannar jag i kväll.
  • Lindisen81

mammab; nej exakt! ja jag har oxå lidit av knölen ett tag men aldrig tagit mig tid att kolla upp den. nu när den bara blir värre tänkte jag att det va dags! Trodde det va en enkel operation med snabb läktid så man kunde få det gjort innan bebis ankomst men nej då!

Nu måste jag ta in mina stackars blommor som inte riktigt gillar kylan. sommar, var är du?????

• Trollie

annki:
    Salta skumbananer, dom är ju bara så goda, jag har fått dille på salt och lakrits överhuvudtaget nu, mjukglass med lakritsströssel ska man ha minst en om dagen ...........

• annki72

Trollie: Visst är dom

vi har en kiosk sommartid så min man passade på att beställa mitt favvo godis när han gjorde betällning denna vecka

Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • zandrisen
    monnie skrev 2007-05-10 17:44:57 följande:
    veronicaq- grattis till förlovningen! Zandrisen- vad skönt att allt är bra med dig & bebisen! du får sätta sambon på att sy till barnrummet istället så får du titta på & vila mjukis- vad bra att ni får extra övervakning nu den här gången så att ni kan känna er lite mer trygga sen! jag har då bara drömt om huset inatt & räknar för fullt på det & imorgon lägger vi utgångsbudet till mäklaren & hoppas att ingen annan vill ha det!
    Jo du, om han skulle sy så skulle nog grejerna tyvärr inte vara särskild användbara...*asg* Men som tur är har jag en väldigt sykunnig svärmor, som inte har nåt emot att knåpa ihop ett bäddset, som är det enda jag har kvar att sy.

Lindisen, usch vad jobbigt det låter med knölen! har du foppatoffler? *tipsar* Och i vinter får du väl leta reda på ett par såna där mjuka snowjoggers...
  • Lindisen81

zandrisen; ja jag har sånna! och dom har ju blivit räddningen, vissa dar värker ju knölen så mycket å vissa dar känns den inte alls!

anki; jag vill med ha en liten kiosk, skulle vara exakt rätt för mig vad jag skulle orka med! en liten sån där mysig med massa glass, wow, ska nog föreslå det för sambon!