• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Tania

Monnie: Om ni har hemglass-bilen hos er så är det bara att gå in på www.hemglass.se och kolla in deras rutter.

jag själv var ute i en kvart och väntade på glassbilen idag och sen när jag kom in (utan glass) såg jag på hemsidan att de ändrat dag från torsdag till freda.... så jag får vänta en dag till
    Men i morgon tar jag en xtra stor påse med en massa olika glassar i istället
  • monnie

tbmh- ja det var ju det vi gjorde & väntade men den kom ju aldrig då den skulle & jag tänkte att dom kan vara snäll att åka ner hit när dom kör förbi nästa gång.

• nasse01

Oj vad ni skriver på en dag! Försöker läsa som gäst på dagarna från jobbet. Är ju inte så snyggt om man kollar loggarna vad man gjort under en dag... Speciellt efter lunch då man är så trött och frånvarande och bara vill gå och lägga sig en sväng.

Skönt att det har gått bra för Zandrisen. Men ingen som hört något från Beckha?

Ska i morgon till BM för kontroll är ju 30 + 5 idag.
    Någon mer som får kraftiga SD efter ni har ätit, tex på lunchen gå jobbet. inte kul att gå tillbaka till jobbet när man ätit lunch. Kryper ju tillbaka och får tjata på alla att vi inte så gå långt från jobbet. Känns som jag också läcker lite.

• Vos

Mmmmmm åt en tomat
    Vill ha glass
    En tiptop

Måste nog gå och rota lite i skafferiet, alla goda glassar var slut

• Prinsessan Zelda

jag är bara sugen på vattenmelon nuförtiden. INget annat. örra grav satt jag och åt massa ckokladbollar och kokostoppar men nu känner jag inte alls för det. Eller lite schwizernötchoklad kan slinka ner med lite mjölk men annars är det vattenmelonen som gäller. Vilket antagligen är bra i och för sig.

Skönt att det gått bra Zandrisen.

Vad var det Beckah åkte in för, hade det med grav-diabetes att göra?? Har missat det hela, nån som vet?

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • L2K
    Zelda - jag åt vattenmelon idag och det var gott det. Fast min stora noja är jordgubbar. Tyvärr har dom satt ett hutlöst pris på dom just nu och på det taskig kvalitet så ica får behålla dom...

Beckah skulle göra glukostest för att värdena va dåliga igår om jag fattade det hela rätt.
    Och såg på hennes sida att hon även hade föräldrarutbildning idag så det är nog därför vi inte har blivit uppdaterande.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • Prinsessan Zelda
    L2K skrev 2007-05-10 20:25:50 följande:
    Zelda - jag åt vattenmelon idag och det var gott det. Fast min stora noja är jordgubbar. Tyvärr har dom satt ett hutlöst pris på dom just nu och på det taskig kvalitet så ica får behålla dom... Beckah skulle göra glukostest för att värdena va dåliga igår om jag fattade det hela rätt.Och såg på hennes sida att hon även hade föräldrarutbildning idag så det är nog därför vi inte har blivit uppdaterande.
    aha. jag fick också göra glukostest för att mina värden var dåliga förra grav. men det var inget fel.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2007-05-10 20:27:13 följande:
    aha. jag fick också göra glukostest för att mina värden var dåliga förra grav. men det var inget fel.
    Skönt det. Själv behövde jag bara göra det första gången.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • Vickyb

Köpte red delicius(?) äpplen idag.. Mumma.. Tänkte börja köpa hem lite frukt istället för att äta massa kaker, glass och godis.
    Gammeldags vanilj gräddglass och varma hallon är en STOR favorit just nu.. eller med chockladsås.. sen så slinker en och annan sandwich eller piggelin ner.

Glass med varma hallon, inget slår det just nu!

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ