• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Jessa6

Nu ska jag gå och sova, ska till Göteborg i morgon och stanna tills söndag. Min käre sambo skall springa Göteborgsvarvet på lördag och i morgon tar vi Liseberg! Ha det bra i helgen tjejer!!

• Beckah82
    Vallmar skrev 2007-05-10 22:19:03 följande:
    Jo, jag ifrågasatte sist me tanke på att pappa har en typ A diabetes som är jättesvår. Men hon tyckte alla andra värden var bra, dvs inget socker i urinet, sfmåttet var som det skulle..osv. Jag ska dit på tisdag igen o har jag högt socker då kanske hon vill att jag ska testas.
    Hoppas du slipper högt värde nästa gång,
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • zandrisen
    Beckah, UNDERBART att höra att det inte var nån fara på taket för din del! Verkligen superskönt att slippa mer krångel nu, kan jag tänka mig! Tycker du gör helt rätt angående Victor och imorgon, det är nog enda sättet att få ett svar på vad i hela friden det är fråga om. I huvudtaget tycker jag att "vänta och se"-mentaliteten inom vården börjar bli jävligt jobbig, vänta på vadå? Katastrofläge, som kanske kunnat undvikas...? *MORR*
  • Vos

God natt jessa6 och välkommen till Göteborg

Själv jobbar jag helgen (sista helgen!!!) så jag hinner in och kolla varvet

Nu går jag oxå och lägger mig. Natti, natti

• Beckah82

Har bildsökt på nätet på "Purpura" och vissa bilder är verkligen ENORMT likt Victors utslag...

Finns tydligen många olika varianter av detta utslag och lika många orsaker. Men det stämmer verkligen in väldigt bra på hans symptom när man läser å så.

Nepp kanske man ska sova och sen upp å iväg till sjukhuset imorgon. Purpura kunde orsakas av en rad otrevligheter också så det är bäst att jag inte läser för mycket.

Leukemi tex och tillsammans med hans svullna lymfkörtlar, långdragna feber, ledvärk, trötthet, magont, näsblod och feber i omgångar i början av året  osv osv osv så låter jag helst bli att spekulera mer.

Purpura kan annars också vara en reaktion på en vanlig infektion eller en allergisk reaktion så...

Natti natti tjejer

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Norrbagge

beckah: nej leukemi får det fanimej inte vara och det är det ju säkerligen inte heller.
    -Hoppas de tar alla prover som behövs för att fastställa diagnos på din pojke. Nu måste han få bli frisk igen!

Skönt också att höra att glukosbelastningen gick bra! -men shit.. den där sörjan smakar ju skiit!! Fast jag fick ett halvt glas så det kanske var mer koncentrerat än ditt, då du fick 3 glas?
    Nåja, du ska isf vara GLAD!

Natti

• zandrisen
    Beckah, kan säga att Purpura är en "systersjukdom" till SLE, dvs den sjukdom jag har. Dom är till en början ganska lika rent symtommässigt, om man bortser från utslagen, där Purpuras utslag är mer ilskna. Sök på SLE och kolla på bilder där, så kan du se hur dom ser ut.
    Hoppas innerligen att det varesig är det ena eller andra!