• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Theresa1

Jessa: Det var det jag menade med att du jobbade av dig själv Du arbetade inte aktivt utan kroppen gjorde sitt.
    Den typen av samandragningar kan underlätta förlossningen har jag hört. Tappen blir mjuk o mogen, så det är bara att pilla på i framtiden.

• mrsbygg

usch..sånna sammandragningar framkallar bara onda riktiga sammandragningar..
    inge skoj..först har man svin skönt i typ 1 sek innan vanliga sammandragningar sätter igång och då gör det svin ont ist..urk..

• rullgardinsflikkan

godmorgon tjejer
    Idag ska jag försöka jaga runt i denna otroligt stora stad på jakt efter Albins pappa så han skriver på papper för samarbetssamtal...

Han skulle ringt i lördags men hörde inte av sig och nu fick ajg reda av hans flickvän att han har vart i stan sen en vecka tilbaka (han bor i göteborg egentligen) men bara struntat i att höra av sig!!!!

Jag blir så j**la arg

• Jessa6

Theresea1: Tjohoo, hoppas det, att det underlättar förlossningen menar jag, skönt att inte behöva göra något, bara att ta emot !! *haha*

Mammab: Jag känner ju knappt av riktiga sd så jag klagar inte...än....

Hallonfot: Min bebis var hur vild som helst i v 31-32, lite lugnare nu men fortfarande skramlar det runt där inne. Boxas och sparkar och sträcker på sig!!

• Mum23

Ni pratade tidigare om järn. Mitt hb var 100 sist jag var där och ska käka 2 Niferex per dag, tycker bara att det är så svårt att alltid komma ihåg!

Jessa: med mitt första barn hade jag inte några sammandragningar och trodde jag skulle få gå över tiden en massa, men 1 vecka tidigare small det till...med andra hade jag massor av sammandragningar men hon kom inte förrens 2 veckor över tiden...så man vet aldrig!!!

• Norrbagge

Aj aj, min bebbe har vänt sig och FAN vad det trycker på och smärtar. Min bäckenbotten måste ju vara hur svag som helst då jag får så här ont?
    Promenaden till dagis var ett h-vete tack och lov har det gått lite i vågor sedan dess..
    Ngn fler som har fått mkt ont efter pyret vänt sig??
    kram

• Jessa6

göteborgsmorsan: Nej man vet ju aldrig, min får gärna komma en vecka tidigare

• Trollie

Rullgardinsflickan:
    Ut och jaga!

Vad det gäller när man ska börja med järn så verkar det vara väldigt olika, själv fick jag börja med Niferex när jag hade 118 i Hb, med motiveringgen att det är lättare att hålla kvar än bygga upp...

• H  e  l  e  n  a
    God förmiddag allihop!

Ang rörelser:
    tycker att det går lite upp och ner faktiskt; i förrgår blev jag orolig för att jag kände så få rörelser, men så igår har den rört på sig massor, likaså idag! Dock är jag lite osäker på hur bebben ligger... Får mkt rörelser i navelhöjd och utåt höger sida (långt ut!)

Ang bygga ihop skötbord och säng: japp, det gjorde vi för några veckor sedan. Känns jättebra att kunna koppla av den biten.

Ang sd: har rätt mkt sd om kvällarna och vissa är så starka så jag nästan tappar andan (gör på gränsen till ont, eller är väldigt obehagliga iallafall). På dagarna är det helt lugnt, bara nån enstaka då o då.

Ang järntabletter: Jag käkar Duroferon 100 mg varje dag ihop med ett stort glas apelsinjuice, ibland tar jag två... Duroferon innehåller lika mkt järn som Niferex men är mkt billigare (78 spänn att jämföra med 127,50 för 100 st). Erco-Fer är oxå billiga (ca 50 spänn) men innehåller "bara" 60 mg/tablett.

**

Läskigt med din hand, Anna-Kaarina!! Hoppas att det inte innebär ytterligare massa trubbel för dig!!
    Väntar en son med BF den 29:e juni!!!
  • H  e  l  e  n  a
    SannaKaarina skrev 2007-05-15 07:48:43 följande:
    blä jag öppnade bandaget på min hand idag.... och tror ni inte att ett rller två stygn hade gått upp så jag har hål rakt in i handen :( just som jag trodde att den skulle bli bra igen. måste in idag och be dom kolla den.
    Sorry, skrev fel namn i förra inlägget...
    Väntar en son med BF den 29:e juni!!!