• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • hugoboss

Godmorgon

Kikar in innan jag ska jobba.
    Gör min sista dag idag och det känns skönt. Ska börja och boa lite för den lusten har börjat smyga sig på....
    Är i v 31 nu. Sover himla dåligt på nätterna pga värk i höfterna och ont i korsryggen när jag grejat för mycket men annars känns allt bra.

Ha en fin dag alla

***** Barn är meningen med livet *****
  • SannaKaarina

blä jag öppnade bandaget på min hand idag.... och tror ni inte att ett rller två stygn hade gått upp så jag har hål rakt in i handen :( just som jag trodde att den skulle bli bra igen. måste in idag och be dom kolla den.

• solstraalen

Kan man samla vätska i armarna oxå??

Igårkväll hade ja precis samma känsla i armarna som jag haft i benen varje kväll sen ett par veckor tillbaka.
    Det kröp i armarna och dom kändes som tunga uppblåsta feta korvar.
    Första gången jag får den känslan i armarna..

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • mrsbygg

man kan samla vätska över allt...

fjorde jag me saga, armarben, fingrar fötter ansikte..ja över allt, såg inte klok ut..usch..

mina ben har börjat pluffsa till sig ordentligt nu..och mina fingrar om jag inte rör på dom med jämna mellanrum..

usch jag är öm i typ ljumskarna fast mer innåt "snippan" efter allt bök som bäbis håller på med..tror verkligen huvet är på väg ut när den håller på som värst. känns precis som det, fast ja inte lika ont som på förlossningen då..
    och sån tur ska ja väll inta ha så att den känseln jag tappat mellan bena ska kunna påvärka så mycket för förlossningen..

skulle vara underbart å inte ha samma smärta!

• solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-05-15 07:57:57 följande:
    man kan samla vätska över allt...fjorde jag me saga, armarben, fingrar fötter ansikte..ja över allt, såg inte klok ut..usch..mina ben har börjat pluffsa till sig ordentligt nu..och mina fingrar om jag inte rör på dom med jämna mellanrum..usch jag är öm i typ ljumskarna fast mer innåt "snippan" efter allt bök som bäbis håller på med..tror verkligen huvet är på väg ut när den håller på som värst. känns precis som det, fast ja inte lika ont som på förlossningen då..och sån tur ska ja väll inta ha så att den känseln jag tappat mellan bena ska kunna påvärka så mycket för förlossningen..skulle vara underbart å inte ha samma smärta!
    Kan de komma bara på kvällarna?
    Jag känner ju av benen bara frammåt kvällarna och då REJÄLT.

Men de där med armarna, kan de oxå va en kvällsgrej?
  • Halvblod
    copernicus skrev 2007-05-14 22:19:50 följande:
    jag hade 141 första gången och nu var jag nere i 116 så jag blev också beordrad tabletter. Men jag ahr ju hört av alla er som äter dem att ni blivit så dåliga så jag funderar på att dricka blutsaft istället. Men vet inte om man får det nu, ska kolla upp det i morgon.

Jag har bara blivit kollad på inskrivningen...men för ett par veckor sedan så började jag bli extremt trött och började då med niferex morgon och kväll vilket BM tyckte var bra sa hon när jag pratade med henne.

Jag har inte alls blivit dålig i magen av mina...varken åt ena eller andra hållet vilket jag är mycket glad för då jag har haft mycket problem med min mage under ett par år.

Den enda är att bajset blir svart...hehe...men det kan man leva med

• solstraalen

Hmm, tror min lilleman måste trasslat in sig eller så är han sur.
    Han har sparkat/rört sig på exakt samma lilla punkt i TVÅ timmar nu och nästan konstant.

Har ALDRIG vart med om detta tidigare. Inga rörelser någon annanstans, utan bara på den här punkten och nästan hela tiden under de här timmarna.

• mrsbygg
    solstraalen skrev 2007-05-15 08:01:25 följande:
    Kan de komma bara på kvällarna? Jag känner ju av benen bara frammåt kvällarna och då REJÄLT. Men de där med armarna, kan de oxå va en kvällsgrej?
    d är på kvällarna man oftast sitter still och tar det lungt då brukar det "fyllas på"..
    jag var som störst på kvällarna, hade jag gått den dan så såg jag inte klok ut..

jag levde med mina stödstrumpor med d hjälpte inte..kunde ta av mig dom i 2 min och vaderna var groteksa...läskigt faktiskt..
  • Jessa6

God morgon alla!
    Tvättar och ska rensa ut i garderob så att vi får plats med bebis saker. Idag ska häär röjas!!

• solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-05-15 08:18:10 följande:
    d är på kvällarna man oftast sitter still och tar det lungt då brukar det "fyllas på"..jag var som störst på kvällarna, hade jag gått den dan så såg jag inte klok ut..jag levde med mina stödstrumpor med d hjälpte inte..kunde ta av mig dom i 2 min och vaderna var groteksa...läskigt faktiskt..
    Ja inte är benen vackra nu inte. Kan ha strumpor som sitter LÖST å på kvällen har ja endå djupa diken ner i vristerna. USCH.