• Tania

BF Juli-07 Nr3

Vallmar skrev 2007-03-19 19:27:47 följande:
    Ja det låter då sannerligen skönt!!Jag är sugen på införskaffa höns, men man får väl ta lite i taget, dvs först bebis:)Neh nu ska jag nog ta o baka kladdkaka
    Ja hönsen är goa de med
    Innan vi fick barn jag och syrran så gick de lösa på tomten men sen när barnen kröp omkring i gräset var det ingen höjdare att det gick fjäderfän överallt och sket
  • Tania

men herregud va gott med kladdkaka!!!!!!

och den där banankakan med mandelmassa lät ju som något jag INTE skulle få tag i.
    Risken finns att jag MÅSTE ha receptet.
    suck... själv sitter jag här med ett litet äpple
  • Tania

Jag vill gärna laga god mat och baka en massa härliga kakor och bullar. Men jag har helt enkelt inte orken, inspriationen eller motivationen att göra det.

Viljan finns men inget mer... 
    När jag väl bakar/lagar mat så uppskattas det liksom inte... visst allt äts upp men that´s it!
    Ingen kommentar om hur gott det var eller nåt... och JO, när jag bakar så blir det gott
    Därför har jag ingen lust att baka hemma. MEN däremot bakar jag på jobbet när det är lugnt och där minsann får jag till och med beställningar av mina arb.kamrater. Där tas man inte förgiven.
    Usch va tragisk jag låter... jag bakar inte för att jag tas förgiven hahaha
  • Tania
    Vallmar: Grattis till bilköpet!!! Vi ska till banken i morgon och så till VOLVO på lördag. Får se om vi slår till då eller om vi väntar ett tag till och försöker att bli av med Forden först.

Prinsessan Zelda: Teleskopchassi är ett vanligt chassi medan compact är ett chassi som blir liiiiite mindre mellan hjulen när man fäller ihop den. Compact väger mycket mer och känns mer otymplig enligt min smak. Jag har köpt en brio duo med teleskopchassi som man kan fälla över och byta färdriktning utan att vända på sitsen. Jättesmidigt tycker jag.

Alltså... man kan fälla över handtaget över ligg/sittdelen med ett enkelt klick.
  • Tania

Hehe... jag har inte fått hem vagnen än men däremot fick jag hem räkningen på den idag. Jippie!

• Tania

hehe.... syrran håller på att renovera köket och då ringde jag och frågade vad de skulle göra med de "gamla" luckorna. Hennes luckor är typ 1000ggr fräschare än våra så vi fick dem!!

I helgen blir det att byta luckor på köksskåpen. Vi får nog komplettera med några luckor eftersom vi har större kök än dem. Men jag tyckte mig se något liknande på IKEA som vi kan slänga upp. Man kan ju bryta av med ett vitrinskåp eller kanske till och med ett öppet skåp.

Blir nog bra i alla fall.

Kollade just ifall bilen vi vill ha fortfarande finns kvar och om hemsidan är någorlunda uppdaterad så står den där och väntar på oss

Så har jag tur blir det både en ny bil OCH ett "nytt" kök i helgen.

• Tania

hmm... jag har ju redan gift mig... vad ska jag göra 080808 då? 

• Tania
    Beckah82 skrev 2007-03-20 21:16:04 följande:
    tbmh skrev 2007-03-20 21:14:53 följande: hmm... jag har ju redan gift mig... vad ska jag göra 080808 då?  Förnya löftena?Åka på en andra bröllopsresa?Köpa något radikalt eller stort eller dyrt?♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    hm... andra bröllopsresa lät ju intressant... fast det kommer vi nog inte ha råd med om jag ska gå hemma med FP i ett helt år.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3