• Tania

BF Juli-07 Nr3

LindaoJohan skrev 2007-03-27 16:50:23 följande:
    tbmh; den ser ju superfin ut! Vill ha!!!! va ju inte så farligt pris för den! kan inget om bilar, men den ser ju ut att vara värd 50000!www.lindisen.bloggagratis.se
    Ja eller hur!!
  • Tania

åh, jisses.... vet inte om jag tycker att det var bättre då INGEN ringde eller som det är nu.

Nyss ringer en man som inte pratar allt för bra svenska... han frågar vad jag ska byta till för bil "stor, liten, ung, gammal??"....
    ....jag fattar ingenting och undrar vad det har för betydelse vad jag ska ha för bil sen...
    Han fortsätter att fråga... stor liten osv...
    Till slut fattar jag.... han tror att jag vill BYTA bil alltså inte sälja utan BYTA.
    Han förklarade att han hade en liten bil -90 hmm.... njae... förklarade snällt att han missuppfattat annonsen och att jag inte vill byta bil med honom för att jag ska SÄLJA min. 
    så det kan vara!
  • Tania
    SannaKaarina skrev 2007-03-27 17:12:11 följande:
    TBMH jag kikade på nöjes skull på andra bilar som är samma märke och årsmodell och dom ligger dom flesta kring 70 k så nog är det ett väldigt bra pris.
    Jo jag har ju också kollar runt lite på priser innan jag annonserade och som du säger så ligger de ju runt 70.
    Jag fattar inte att det ska vara så svårt att får den såld.
    Visst förstår jag bilfirman som bara ger 48 men det är ju för att de måste ju själva höja priset sen för att tjäna nåt på affären.
    Blir bara så trött. Vill ju att det ska gå FOOOORT!!!
  • Tania

hahaa... men herre gud vilka människor som ringer mig.

Nyss ringde en kille som inte kunde svenska och knappt någon engelska...
    ...men han ska i alla fall komma och titta i morgon OM han hittar hit  
    Jag försökte beskriva så bra som möjligt men man blir lite ställd när man ska tänka och prata på engelska.hehe
  • Tania

Och så fortsätter jag att prata bil eftersom ingen annan pratar

Jag har haft mailkontakt med ett par som ska få tillökning nu den senaste timmen och de är också seriöst intresserade. De skulle bara kolla upp lånemöjlighet och sen ville de gärna se bilen.
    Äntligen känns det som att det släpper. Men det borde det ju göra eftersom bilen är så fräsch som det ändå är och att jag gått ner i pris.
    HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!!
    Jag vill ha MIN NYA BIIIIL!!!!!
  • Tania

hehe.. läste just mitt eget inlägg...

paret skulle INTE få tillökning den SENASTE TIMMEN utan jag har haft KONTAKT med dem den senaste timmen
    så det kan bli
  • Tania

mammab: i morgon ska jag klippa mig på Cut n blow!!!!

Ska bli så jäkla spännande och få en ny frisyr. Hoppas att jag blir nöjd.
  • Tania

God morgon!

Idag ska jag klippa mig och det ska bli såååå skönt.
    Tänkte be någon på jobbet ta kort på längden av håret så ni ser skillnaden sen när det är borta.
    Ikväll kommer en kille och ska titta på bilen också... hoppas hoppas!!
    Ha en underbar dag!!
  • Tania

TJohoo

Nu är jag hemkommen från frissan. Det blev kort men jag är nöjd!
    Jag tog en "före"-bild och senare ikväll kommer jag att sätta in både före och efter-bilder så ni får se vilken längdskillnad.
    Nu sitter jag bara och väntar på karln som skulle komma och titta på bilen kl 18. Han som ringde igår och inte kunde svenska.... han ringde för tio minuter sen och sa att han hoppat på fel buss. SUCK!!
    Sen ska man försöka få honom att hitta rätt från bussen också... urk... det är skitjobbigt att sälja bil.
    Just det ja... det blir INGET inbyte på ford i alla fall. Deras bud gick från 48 000 till 31 800 så vi sa tack och adjö. Säljaren sa själv att ni får MYCKET mer om ni säljer privat. Vilket vi kommer att göra nu. Nu tar vi det lugnt och OM volvon finns kvar när vi fått vår såld så tar vi den annars letar vi efter något annat.
  • Tania

åh herre gud.... min man sprang ut till parkeringen då "köparen" ringde och sa att han stod vid garaget.

Efter tio minuter kommer han in igen och skakar på huvudet. "köparen" stod INTE vid garaget fast han sa det flera ggr. Min man försökte få honom att förklara var han stod någonstans och han promptade på att han stod på rätt ställe.
    Till slut sa min man att han skulle gå och leta efter honom men då säger "köparen" att han måste tillbaka till bussen för att den går snart. ?!!!!?!!!!
    TA NÄSTA BUSS!!!!!
    Så en hel del tappra försök av min man att få idioten att hitta rätt utan en titt ens.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3