• Tania

BF Juli-07 Nr3

Pussel: Skulle inte råda till att ta ett lån utanför banken. Ring din bankman istället och kolla var ni har för alternativ.

• Tania

Hahaha.... på tal om ålder!

Igår var jag på Ica Maxi och tänkte vara snäll mot min man så jag skulle köpa öl åt honom. Står i kassan och pustar och frustar med magen i vädret och så säger tjejen i kassan
    -Kan jag få se leg!?
    Jag blev helt paff... hehe jag behöver ju inte ens visa leg på systemet
    Men men... jag är ju "bara" 29 så jag ska väl vara beredd på att visa leg på Ica. Hon sa att det var 30års gräns vilken jag inte riktigt fattade. Ålder på att köpa öl på ica är ju 18
    Och man ska väl vara beredd att visa leg upp till 25 om jag inte missminner mig.
  • Tania

Hur kommer det sig att man nästan blir påhoppad här på FL när man säger att man föredrar att ens barn inte äter godis direkt efter förlossningen?

Vi har inte haft godis i Melles "kost" förrän det senaste året då han själv "upptäckt" det.
    DÅ får man höra att man är taskig för att man håller det ifrån honom.... hmm... 
    Vad är det som gör godis så himla viktigt i ett barns liv?
    Jag vill inte att Melvin ska vara beroende av godis. Han ska kunna ha en skål framför sig på bordet UTAN att känna att han måste proppa sig full.
    Min systerson nävar i sig så fort han ser godis och de måste verkligen hålla snask borta.
    Melle kan nu fråga om han får ta EN och sen nöja sig med det.
    Är det fel eller?
    *morr*
  • Tania

TJohoo!!

Såg att återbäring kom på tal så jag kollade nätet och fick se att jag får tillbaka hela 12111:-!!
    Min man får tillbaka ca 5000:- så nu blir det till att byta fönster på huset.
    Jag får tillbaka så mycket pga att min pappa(chef) drar mer på skatten än vad som behövs plus att vi inte har skattejämkning på huset.
    Pengar är lycka i många fall. Jag blev lycklig av att se summan i alla fall.
  • Tania

Va sjutton ska alla människor ut och äta på restaurang idag för????

Det var så himla mycket folk på jobbet idag och jag slet som en kossa i disken för att jag är förkyld och ska inte stå vid maten.
    Tungt och stressigt så nu sitter jag med sprängande huvudvärk, svullna fötter, värkande rygg och ben. Hoppas att jag kommer upp ur sängen i morgon så jag kan jobba.
    Jag är såååå avundsjuk på er som tar er tid och har lust att laga mat. Jag vill äta hemmalagad mat men jag har varken ork eller lust eller motivation till att göra det.
    Vi har aldrig något hemma så när man väl har lite energi kvar efter att ha stått vid stekbordet hela dagen så kan man ändå inte göra något. Den lilla energin som fanns till att laga maten räcker ju definitivt INTE till att gå och handla också.
    Suck... man skulle ha en man som ville laga mat.
  • Tania

Vallmar: Visst var det ni som köpt en v50? Är ni nöjda med den än så länge??

• Tania

Vallmar: Jo vi hämtade vår v50 i onsdags och har bara kört den två gånger varav en av gångerna var hem från bilfirman.

Den vibrerar  och i fredags såg min man att ena däcket var flisigt så vi har låtit bilen stå i garaget så ska han ringa bilfirman i morgon när alla påskdagar är slut. De får fixa en framvagnsinställning och minst ETT nytt däck helst två fram.
    Är så himla typiskt när man hämtat hem den och så törs man inte köra ifall det skulle vara nåt skumt med den. Man vill ju inte att det ska bli nåt slags följdfel pga vibrationen.
    Men så fort jag ser en v50 ute på vägarna så myser jag för den är ju såååå jä*la snygg!!
  • Tania

mammab: Varför inte gå en floristkurs och kanske starta nåt eget?

• Tania

Vallmar: Jo det var 6mån garanti men jag tycker att det är konstigt att de inte riktat och balanserat däcken innan den kom ut i saluhallen.

Borde de inte fixa såna "lätta" saker innan den säljs?
    Sen fattades det en liten pryl till telefonen (jo det fanns en sån i bilen   ) Så det skulle säljaren också kolla upp. De kan ju inte skriva att bilen har telefon om den inte går att använda för att en del saknas.
    Men det är bra att hitta såna saker nu när man fortfarande kan begära att de fixar det.
  • Tania
    mrsbygg skrev 2007-04-10 20:46:13 följande:
    va fan, nu är glassen slut..GE MIG OLIVER!!!!enda affären som är öppen måste man åka med bil. och jag har inget körkort! suck...
    Men var bor du då??... jag har ju också oliver
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3