BF Juli-07 Nr3
Tjohoo!
Idag var vi på utvecklingssamtal på dagis och vi kom fram till att en barnpsykolog skulle komma till Melles avdelning och se hur han är. Sen skulle vi också få prata med henne.
Vi har en pojke med VÄLDIGT starkt humör. Det är nog inget fel på honom men vi vill ha en professionell åsikt om han mår dåligt och att vi kan hjälpa honom på nåt sätt. Hur vi ska hantera det när han är sur och arg. Han kan alltså "leka" arg så länge att han till slut BLIR arg.
Jag tycker ju så klart att det är jättejobbigt nu när jag själv inte är stabil så det ska bli skönt att få hjälp.
Micke däremot blev inte så glad när de tog upp samtal med barnpsykolog. Han tog det som att dagisfröknarna stämplat Melle som ett "problembarn" och det är han verkligen inte. Men jag har försökt få honom att förstå att all hjälp till att bli bättre föräldrar är ju bara positivt. Vi berättade för pappa också när vi åkte dit och han tog det på samma sätt som Micke... med taggarna ut. Det är INGET fel på Melle sa han.

Efter dagis hade vi möte på banken om lånet och det var inga problem alls att få lån. Vi tog ett extra stort lån så att vi kunde lösa ut ett medlemslån jag hade på lilla bilen. Så nu har vi 129 000:- på kontot
Hehe... bara att åka till Volvo och skriva på!

Nä, vi ska vara kalla och vänta till nästa vecka åtminstone. Vi har ju satt ut annons i tidningen till helgen och hoppas på att få den såld så vi slipper byta in den.
Mamma har fått en kallelse nu till lasarettet för utredning. Hoppas att det är ett "rutiningrepp" som de gjort hundratusentals gånger och skulle kunna göra i sömnen.