Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Här har ni en trött tjej.
    Min mage är HELT ur balans.

Först förra helgen med sjuka gaser som kom ur både mun å rumpa.
    Sen nu slutet av veckan så vart ja nästintill förstoppad.

Nu sen igårkväll skiter jag RENT vatten verkligen.
    Vaknade inatt av att ja hade skitit ner mig i sömnen?!?!
    Det lär min son på 7½år tycka är kul
    Så har mer eller mindre levt på dass inatt.

Men men, inte "så" lång tid kvar av denna graviditetet, går in i vecka 27 idag redan!

Hoppas de e bra med er andra

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27
  • solstraalen
    Hallonfot skrev 2007-03-25 09:12:22 följande:
    Solstraalen: Vad hemskt! Ska du åka in till sjukhuset? Är det pga järntabletterna som du är dålig i magen?Jag måste ha järnmage (förutom att jag har magkatarr då och det rimmar ju lite illa) för jag äter Duroferon och har inte märkt någon skillnad alls i magen....förutom om jag inte äter mat samtidigt som jag tar dem för då kräks jag upp dem.
    Nä inge sjukhus för mig
    Jag hr inte tagit någe mer järntabletter sen i fredags eftersom jag fick såååå svårt å bajsa av dom.
    Men ja ringer bm imorrn å pratar med henne, för min mage gör mig helt galen, milt sagt.
    SannaKaarina skrev 2007-03-25 09:15:32 följande:
    Solstraelen det låter som Niferexen. jag blev bra direkt då jag slutade med dom. :( vad tråkigt att du inte mår bra. det är hemskt det där
    Fast nu är de som sagt i fredags jag tog dom sist. Tar aldrig mer en niferex. Fy 17. Under de 2 dagar jag var sååååååååå hård i magen så pajjade min stackars analöppning totalt av allt pressande.
  • solstraalen

Jag har lagt upp magbild på idag och för 1½vecka sedan i fotalbumet, men man får bättre överblick å ser skillnaden i mitt egna galleri.

Jag har gått å tappat magen

• solstraalen

Angående sammandragningar, med dottern hade jag 20-30 om dagen LÄTT. Från v 26 ungefär började de komma regelbundet imellanåt.
    Så en del turer till förlossningen blev de då. På order från bm.
    De va inte föräns frammåt slutet ( kanske 1-2månader innan BF ) som jag tappen börjar mjukna å öppna sig.

Nu går ja bara å väntar på att de ska bli som förra gången, men än så länge är de lugnt. HAr bara ytterst några få per dag ännu, dock känns de av mer än de jag hade med dottern.

Men men, denna graviditet åker ja inte till förlossningen föräns de e dags iaf, eller om de blir extremt mycket

• solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-03-27 07:49:11 följande:
    morrn morrn!! vårt trådlösa la av igår *grrr..* irriterande så ja gick å la mig me saga och sov! haha....går in i v.25 idag!! wiho, tredje trimestern...sköööööööööönt 110 dagar kvar. snart under hundra! så lycklig, så lite tid kvar..tog upp det me sambon att vi måste börja fixa nu, tvätta vagnen å laga den, sen ta upp vaggan å tvätta å bädda rent osv..hehehan ba jo vi får ta det nån helg, fast känner jag oss rätt så kommer vi inte hinna, så sega som vi är hehe så söt..så typ näst nästa helg ska ja boa in lite saker mysigt. helt sjukt vi ska ha en bäbis.har inte fattat d där riktigt! om 16 helger ska vi ha en bäbis! idag ska jag ner å fika på stan med min mamma...kanske kan tvinga förbi henne vid några klädaffärer vill köpa nått till bäbis. typ bb kläderna.men som sagt får ja tidig bäbis även denna gången kommer 50 vara tok för stort...vågar inte köpa 44 ifall bäbis inte skulle vara tidig..men skit samma!
    Inte för att vara "sån", men jag har bf 1a Juli och går inte in i tredje trimestern föräns på torsdag och då är jag i v27 (26+4) 
  • solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-03-27 08:00:05 följande:
    eller njea nu räkna ja fel...det är kalendermånaderna man ska gå efter. 1-3 är första. 4-6 är andra 7-9 är sista..så nästa månad men då ör ja juh inte förens i v.29.och d stämemr juh inte heller om du går in i tredje i v.27?!
    Man delar väl in graviditeten i 3 lika stora delar
    Enligt FL och andra ställen jag kollat på så verkar de vara så iaf =)
  • solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-03-27 08:13:18 följande:
    mrsbygg skrev 2007-03-27 08:00:05 följande: eller njea nu räkna ja fel...det är kalendermånaderna man ska gå efter. 1-3 är första. 4-6 är andra 7-9 är sista..så nästa månad men då ör ja juh inte förens i v.29.och d stämemr juh inte heller om du går in i tredje i v.27?! Man delar väl in graviditeten i 3 lika stora delar Enligt FL och andra ställen jag kollat på så verkar de vara så iaf =) Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27jo men d är juh tre lika sotra delar...d är va det står i fl tjossan..ja fattar ingenting..fl's uträkning är helt fel oxå egentligen så mja..enligt den så går ja inte in i v.25 förens på torsdag men den har redan slagit om till v.25 idag.fast egentligen byter jag vecka på måndagar..skumt. inget stämmer hehe...
    Hehe, den räknar fel på 1 dag på mig oxå Jag har gått 27 fulla på lördag och inte söndag som den tycker
  • solstraalen

Jag har börjat snarka oxå + att jag gör nått ljud "heeeehee" typ låter de precis i samma sekund som jag somnar. Hade PRECIS så här med Saga i magen oxå

• solstraalen

Hehe, jadu, sambon har iaf VÄLDIGT roligt åt mig vissa kvällar/nätter då jag har mina ljud för mig Gör de helt omedvetet men kan själv vakna av dom. Likaså vaknar jag av mina egna snarkningar Vända sig i sängen, vad är det? Ser inte fram emot slutet nu som väntar, blir ju ett helt projekt att bara vända sig då

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3