• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Jen2006

Jag hade gått upp 7 kg i vecka 23 och fortfarande nu i vecka 25... så jag måste haft en himla vikt spurt där ett tag

• Mammelutten

Kattmamma: Jag är i v.25 och har gått upp nästan 12 kg...

• mrsbygg

mjaha...ska prata me csn å se om man slipper betla tebax en massa för jag har juh noll inkomst..

nån som fått göra så? sjuta upp inbetlaning för man ej haft någon ekonomi?

• Beckah82
    Magblickar och kommentarer
    Skönt att man slipper vara ensam om magkommenterarna då

Moderskapsintyg
    har jag inte fått något trots att jag varit hos BM två gånger efter UL:et...hm...Kanske borde fråga?

S/F-mått
    Jag hade 24 nu i v 23+6, som en jämförelse så hade jag inte 24 förrän i vecka 28 (27+), men det är litet så då fick jag göra tillväxt-UL som visade att Victor var -13 %. I datorprogrammet så kom mitt SF-mått inyte med nu i torsdags eftersom datorprogrammet registrerar från 24+0 och framåt och det fattades en dag men det står iallafall uppskrivet. När jag väntade Victor så fanns bara pappersjournaler så då mättes min mage från och med vecka 18.

Vikt
    Fram tills förra tisdagen hade jag gått upp 3 kg men sedan på torsdagen hade jag gått upp ytterligare ett kilo så nu vågar jag inte säga eftersom det tydligen kan gå upp fort. Men när jag var i 25+ när jag väntade Victor så hade jag gått upp 12 kg så jag klagar verkligen inte

Vattengympa
    Har jag varit på idag, första omgången genom Rehab. Väldigt skönt väl i vattnet men det gör ju lite ont efteråt men det går att leva med.

Gbs/uvi/SD
    Haft otroligt starka sammandragningar idag och det svider lite när jag kissar men jag orkar inte bemöda mig med att kolla upp det för det visar säkert ingenting som vanligt. Börjar bli trött på alla kontroller hit och dit. Urinodlingen som skickades i torsdags visade inget i lördags så den gav nog inget bakterieutslag senare heller så jag har nog bara gbs vaginalt och inte i urinen, man får vara glad och tacksam för det lilla  
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • zandrisen

Mammab, det ska gå att få uppskov pga noll inkomst, men då måste man ha intyg på detta. Enklast vore väl om ni hade ekonomiskt bistånd genom socialtjänsten, då hade dom utfärdat ett sånt intyg. Nu vet jag inte riktigt vilken myndighet som kan göra det...? Ring och kolla med CSN vad dom vill ha? Hoppas det löser sig, man kan ju inte gärna betala tillbaka med pengar man inte har...

• mrsbygg
    zandrisen skrev 2007-03-19 14:30:21 följande:
    Mammab, det ska gå att få uppskov pga noll inkomst, men då måste man ha intyg på detta. Enklast vore väl om ni hade ekonomiskt bistånd genom socialtjänsten, då hade dom utfärdat ett sånt intyg. Nu vet jag inte riktigt vilken myndighet som kan göra det...? Ring och kolla med CSN vad dom vill ha? Hoppas det löser sig, man kan ju inte gärna betala tillbaka med pengar man inte har...
    okej, jo svårt att betala av nått när man ej har pengar..tänkte bara om man kan skjuta upp det tills jag får fp! men får se va dom säger om dom behagar att ringa upp någongång..
  • zandrisen
    Beckah, jag går också på vattengympa nu, men får än så länge ett väldigt stillsamt program. Ett tipsmed tanke på dina UVI, använd ampong under badet, och se till att kissa direkt efteråt, så minimerar du risken för att få nya bakterier!

Angående vikt, jag är nu i v 22, och har gått upp 6 kg Generad... Känns superjobbigt, VILL inte bli jättestor! Svårt just nu då jag är relativt stilla pga av ryggen, riktigt känner hur allt jag äter lägger sig på kroppen. Försöker verkligen äta bra mat, men är rädd för att det kommer bli en hel del extrakilon i slutändan...
  • Jessa6

Förra veckan hade jag gått upp 4,5 i v 24, nu är jag v 25 men har inte vägt mig idag, vägde mig i helgen och då hade jag gått ner 1 kg men det var nog för att jag har varit oh är sjuk...ska väga mig i morgon tänkte jag...

• Beckah82

Jag har också ett väldigt stillsamt program...ska gå runt i bassängen samt stå stilla och vifta med armarna, mest för att träna armmusklerna pga kryckorna och för att öva lite rygg och magmuskler med balansen.

Jag får sedan röra mig vad jag vill men försöka ha samlade ben för att inte belasta fogarna i onödan.

Okej...tampong? Hm...usch så obekvämt nu när man sluppit så länge

Kissa direkt efter tänkte jag på så det gjorde jag.

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3