• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vallmar

Här inne skrivs det ihärdigt!!

Så härligt att komma hem och läsa allt

Magen: Jag får frågor hela tiden om när jag ska få osv..Alla tror att jag ska få i maj, juni. Hallå men så stor är jag väl inte!

Järn: Sitter o dricker en smarrig järnbrus nu (inte)

Vikt: Är inte säker på vad jag väger, sist hos bm hade jag gått upp 11 kg totalt. Kan tänka mej att det är närmare 12, 13 kg nu. Varenda gång någon frågar hur mkt jag gått upp säger dem att det inte syns... Nej men det känns j****t mkt när jag jobbar o städar o går upp o nerför trappor varje dag...Blä

• Jen2006
    Jag har precis varit iväg och klippt mig (lyckades få en tid hos min favoritfrisör direkt efter att jag ringde - LYCKA). Det känns helt underbart att få vara fin en stund, behövdes verkligen!!!

Kanske ska försöka att piffa till mig lite oftare och lägga ner tid och pengar på mig själv (är nog dålig på det). För gud vad bra jag mår "tralla lalla la"
  • Vicke

Usch min bm ringde nu på eftermiddagen ochsa att mina värden är jättedåliga . Jag har fått anemi. Typiskt! Ska till läkaren i morgon oh få någonting utskrivet. Tänk om man bara fick njut utav graviditeten och må bra!

• Mjukis82
    *vink vink*

Ville bara visa att jag är här, och att jag läser allt som skrivs... men jag har nog drabbats av allvarlig skriv-häfta eller ngt Återkommer när jag har ngt vettigt att kommentera, svara och berätta!

Tänker på er som har det jobbigt!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Beckah82
    tbmh skrev 2007-03-19 17:57:54 följande:
    Vicke: Usch då... vad är anemi?
    Rejäl järnbrist tror jag
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Tania

Så här stod det:

Anemi, Blodbrist, används som namn på tillstånd där blodets förmåga att ta upp syre är nedsatt på grund av brist på röda blodkroppar. Det kan också vara brist på eller finnas defekt hemoglobin. Detta leder till att kroppens celler inte får tillräckligt med syre. Utan syre kan inte cellerna producera tillräckligt med energi. Vanligen känner man sig då svag och trött. Man är ofta blek vid anemi.

Det finns olika typer av anemi orsakade av olika skäl. Anemi klassificeras ofta efter de röda blodkropparnas storlek och järninnehåll.

• L2K
    Mjukis82 - Du är inte ensam om att få skrivstopp ibland...
    Ibland känns det som att det är så mycket och så många ämnen samtidigt som är i farten att man inte vet var eller hur man ska börja.

Beckah82 - hade inte du menskopp? Måste ju funka på samma vis som tampong i bassängen.
    Själv har jag aldrig hört talas om att man ska använda tampong för att skydda sig mot bakterier och då har jag jobbat som simlärare/badpersonal i flera år.

Vad gäller vikt vågar jag knappt skriva hur det är här... Tror vågen fortfarande pekar på minus... Får reda på det ordentligt på torsdag.

Jag har inte heller träffat min BM på länge. Va på inskrivning i v8 om jag minns rätt och ska dit på torsdag, är då i v23.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3