• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Nathalie009

men guud va alla känner så mkt sparkar bara ja som har en lugn bebis isåfall? haha.. lr så kasnke d e för ja har moderkakan på framvägg?

• mrsbygg

é nog för din sitter i framvägg..

min sitter där bak denna gången..bebis är super stark redan nu, man ser varenda spark utanpå magen..både mysigt å jobbigt!

• Jen2006

Nathalie - jag har oxå moderkakan i framvägg, känner sparkar då och då, mest när jag böjer mig framåt (trycker ihop magen lite) eller ligger på sida. Är ju första barnet så jag kan inte riktigt säga om det är mycket eller lite sparkar, men nog känner jag av honom lite då och då under dygnet. Men absolut inte så att jag vaknar på natten av honom, eller att jag inte kan sova!!

• Nathalie009

jen: nej precis.. jag hade moderkakan på framvägg förra grav. också men minns inte kommer bara ihåg hur sparkarna kändes i slutet av graviditeten :)

ja precis den sparkar till lite då å då å rör sej annars e den väldigt mkt stilla faktsit.. kasnke sover mkt då :P

• Nathalie009

har hört att tjejer e mkt livligare i magen än killar stämmde iaf me dottern där va d adlrig en stilla stund :P

• mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-03-21 11:19:47 följande:
    har hört att tjejer e mkt livligare i magen än killar stämmde iaf me dottern där va d adlrig en stilla stund :P
    den tror ja inte på!! saga var lugn som en filbunke i min mage...
    nu är det kickboxnings matcher dygnet runt där inne..
  • Mommmy  Dearest

Är tillbaka från läkaren. Hon sa itne så mycket utan remitterade mig till en allergolog.
    Jag är säkert med utbildad inom denna sjukdom än vad fan alla läkarna någonsin har varit. Trött på att höra samma saker om min jävla eksem. blablabla - alla säger samma sak och ger mig samma grejer, eller så skickar dem mig vidare till någon annan så att dem slipper mig. urk

Skrikandes

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Nathalie009

mammab hehe nää d finns så mkt skrock vissa saker stämmer på vissa personer ;) tex d där me hjärtljuden stämmde inte ett dugg på evelina.. men illamådent stämmde däremot skitbra o alla heska finnar:P

• FruRundberg
    solstraalen skrev 2007-03-21 07:33:23 följande:
    Handuppräckning för er som har eller har haft en grabb på 7½år.Gah, jag håller på å krascha, min son gör mig rent ut sagt galen. Behöver lite råd om hur jag ska tackla honom helt enkelt, om de e han eller jag som gör fel.Han tror inte på vad jag säger, tjaffsar emot nästan HELA tiden verkligen. Lyssnar inte på vad jag säger osv.  Han ser mig bara som den gnälliga å sura mamman numera, men de e så svårt å hålla humöret uppe då han tjaffsar emot hela heeela tiden juh. Jävla skitdag idag Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
    Nå ingen pojk, men jag har en tös på 8år som är helt TVÄRTEMOT ALLT!! Hon har en tyken ton och attityd mot mig väldigt ofta.. ja inte bara mot mig även sin bror å bebins pappa. Hon struntar i vad man säger å bråkare å gnaller för minsta lilla.. En riktig DRAMAQEEN!!  men hon kan vara urgullig med.. men det har vi inte sett det senaste.. Vet inte om det är åldern som gör att de e så..? Eller om jag bara är en riktigt dålig mamma? Försöker ha tålamod å prata med henne i vanlig ton men det går liksom inte.. har hamnat i en ond cirkel då jag ryter till med en gång om hon börjar att bråka med mig.. usch hatar verkligen detta!!!

Jag undrar varje dag vadj ag gör för fel??!
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • solstraalen
    JoNaLi skrev 2007-03-21 11:37:39 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-21 07:33:23 följande: Handuppräckning för er som har eller har haft en grabb på 7½år.Gah, jag håller på å krascha, min son gör mig rent ut sagt galen. Behöver lite råd om hur jag ska tackla honom helt enkelt, om de e han eller jag som gör fel.Han tror inte på vad jag säger, tjaffsar emot nästan HELA tiden verkligen. Lyssnar inte på vad jag säger osv.  Han ser mig bara som den gnälliga å sura mamman numera, men de e så svårt å hålla humöret uppe då han tjaffsar emot hela heeela tiden juh. Jävla skitdag idag Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26 Nå ingen pojk, men jag har en tös på 8år som är helt TVÄRTEMOT ALLT!! Hon har en tyken ton och attityd mot mig väldigt ofta.. ja inte bara mot mig även sin bror å bebins pappa. Hon struntar i vad man säger å bråkare å gnaller för minsta lilla.. En riktig DRAMAQEEN!!  men hon kan vara urgullig med.. men det har vi inte sett det senaste.. Vet inte om det är åldern som gör att de e så..? Eller om jag bara är en riktigt dålig mamma? Försöker ha tålamod å prata med henne i vanlig ton men det går liksom inte.. har hamnat i en ond cirkel då jag ryter till med en gång om hon börjar att bråka med mig.. usch hatar verkligen detta!!!Jag undrar varje dag vadj ag gör för fel??! ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Oj de du skrev kunde jag ha skrivit. Känner precis som dig.
    Och jag tror inte vi är dåliga mammor, möjligtvis att vi hamnt i en ond cirkel.
    Kanske kan prata lite på msn sen om du har tid
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3