• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • L2K
    Halvblod - Jo, tydligen var det okej men man får visst betala för kyrka och präst så det blir säkert inte billigt.
    Verkar lättare att ta det borgerligt då.

Ang. dop - vi har planerat för dop sen Sebastian föddes 2002 och på den vägen är det. Vi kommer aldrig till skott av nån anledning. Får väl se till att ta tag i det i höst om nån av ungarna ska kunna ha min gamla dopklänning.
    Då får det bli trippeldop, eftersom ingen av dom är döpt ännu.

Först ska vi bara komma på namn... Hehe
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • mrsbygg

hahaha HJÄLP...spelar lite hög musik, gillar hög musik å sjunga falskt försöker sjunga fint iaf hehe..men jäklar tror bäbis har disco. sparkar å vrider på vänder på sig ennu mer, hehe roligt..

• Halvblod
    L2K skrev 2007-03-21 12:56:15 följande:
    Halvblod - Jo, tydligen var det okej men man får visst betala för kyrka och präst så det blir säkert inte billigt. Verkar lättare att ta det borgerligt då.Ang. dop - vi har planerat för dop sen Sebastian föddes 2002 och på den vägen är det. Vi kommer aldrig till skott av nån anledning. Får väl se till att ta tag i det i höst om nån av ungarna ska kunna ha min gamla dopklänning. Då får det bli trippeldop, eftersom ingen av dom är döpt ännu. Först ska vi bara komma på namn... Hehe Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Ja men det låter ganska logiskt med bröllopet, att man får betala...så är det med begravningar oxå.
  • Calylite

Halvblod
    ja har helt fått ur kyrkan, så även om ja är döpt så skulle ja hellre raka av mig håret än kalla mig kristen

vi skulle inte ha dop från början, men vill inte han sen vara med i kyrkan är de som ja bara att gå ur, inge mer med de liksom, kulturerna väljer man själv efter livsstilen sin, inget som påtvingas som spädbarn enligt mig, det finns ju alltid möjligheter.
    Men med min familj 80mil uppåt i norr och sambons här nere samt syrran kommer få bebis nästan samtidigt så kör vi på dubbeldop där uppe och sen nån mindre cermoni här nere med hans släkt.
    = alla nöjda och glada

• Nathalie009

haha aa bebisar vdkrar gilla musik kommer ihåg när ja väntade Evelina så satte jag ena hörluren emot magen ganska högt satan vad hon reagerade :) hehe d va kul faktiskt ska testa det igen me denna :)

• little baby

Jösses apråpå musik ska iväg på In Flames konserten på lördag i Mariestad stackars bebis säger jag bara lyssna på hårdrock en hel kväll.Förvånad
    Inte alls min musiksmak men men,  har man förlorat i ett vad så får man stå sitt kast Glad får skylla mig själv hahah men det ska bli minst sagt intressant

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • Jen2006

Ang. dop så tror jag bestämt att det blir ett sådant. Varken jag eller min sambo är speciellt religiösa, men speciellt för hans släkt så är det väldigt viktigt (min sida bryr sig nog egentligen inte). Så det är väl bäst att göra slag i saken och göra alla glada Skönt att man gör det för sin egen del (eller barnets)

• Jen2006

Min lille kille brukar alltid börja sparka efter att jag gjort mina knipövningar (jo då jag sköter mig exemplariskt ) Undrar om han gillar det eller inte...

• mrsbygg

idag ska ja ha mor å dotter dag på stan ska bli mysigt..
    ska försöka hitta vår skor å jacka åt saga...

sen ska vi fika/äta på stan..får se om hon är snäll hehe..

• Ella174

Jen, vad du är duktig som gör knipövningar.
    Följer du ngt speciellt program?

Jag tror jag måste börja knipa lite bättre. Ibland när jag nyser känns det som att jag ska kissa på mig... Bebisen verkar dessutom gilla att puckla på blåsan, vilket inte gör saken lättare...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3