• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Mommmy  Dearest
    Pjuh!!!

tur det tillagade den också, ganska gott tills jag började tänka efter, sen blev det panik...
    ·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • mrsbygg

så! shoppat till saga då, blev nya skor, jacka mössa å vantar...sen lite annat smått å gått..

ohhhhh va sugen ja var på köpa bäbis kläder! dom hade fått in nya kläder på hm!! så sött..men men

• Prinsessan Zelda

jag älskar tonfiskmackor så det äts det en del av här. och den tillagas inte ens, men det är helt ok, den måste ju vara kokt innan, tonfisk på burk är ju inte rått kött.

åhh, nu blev jag nästan sugen

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • mrsbygg

haha söt saga är, hon ska sova men vägrar hon skulle ha sina nya kläder på sig..
    så springer runt me blöja och sin nya jacka o mössa..sen skorna på oxå sötis....

• Mommmy  Dearest

hehe ät mat, mat är bra

mrsbygg skrev 2007-03-21 20:31:51 följande:
    så! shoppat till saga då, blev nya skor, jacka mössa å vantar...sen lite annat smått å gått..ohhhhh va sugen ja var på köpa bäbis kläder! dom hade fått in nya kläder på hm!! så sött..men men
    Hihi bebiskläder Själv så skulle jag till lindex för att köpa en amningsbehå för jag KAN inte ha bh:ar med bygel längre. Hur som helst så hittade jag ett neutralt 8-packsplagg till bebisar!!!! SÅÅÅÅ GULLIGT!!! Så jag köpte den i strl. 56

Är det okej att ha typ 6 plagg i strl 56?? räcker det? usch, vill ju inte köpa för mycket eller för lite. Vore synd om bebben växte ur det direkt..
    ·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Pusselbiten86

Teen

Jag hade nog köpt mer i 56 .. Noah hade mer i 56...

Jag hade 6 plagg i stl 50

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Karttu

Jag hade två bodyn i stl 56 med sonen och det klarade vi oss bra på. Sen fick vi ett par byxor och en tröja i stl 50 av hans faster. Jag använde stl 62. De var lite "pösiga" till en början, men barnen växer ju så fort i början, så det känds onödigt att köpa fler av de mindre, tycker jag. Kan ju tillägga att sonen var ca 3,5 kg och 50 cm lång när han föddes.

• mrsbygg

jag vågar inte köpa nå kläder än..vill inte köpa massa i strl 50-56 sen är d för tok förstort..
    är juh risk att även denna bäbis blir tidig..

strl 44 var tom för stort för saga när hon va ny!

• zandrisen

Hej nattsudarligan!
    Idag hade jag ställt in mig på en ganska lugn dag, men startade ändå med att ringa bm angående mina sd samt illaluktande flytningar. Frågade henne om jag testats på GBS, med tanke på mina återkommamnde UVI samt att jag faktiskt hade feber under förra förlossningen, samt att dottern då hamnade på barnintensiven då de tyckte att hon var så "slö". Det hade dom inte gjort, men hon bokade in mig redan idag kl 11 för läkarbesök och provtagning. Mycket riktigt kunde läkaren konstatera någon form av infektion runt livmodertappen, så det blev antibiotika IGEN. Odling är skickad, så nu är det bara att hålla tummarna att det "bara" var en vanlig infektion och inte GBS...

Teenpregnancy, jobbigt med eksemen! Hopas du får hjälp innan bebis kommer!

Angående dop och babyshower, så låter babyshower kul, men inget vi kommer att ha. Med storasyster hade vi namngivningsfest i samband med hennes 1-årsdag, och så kommer vi nog att göra den här gången också.

Moderkakan ligger i framvägg den här gången, men känner sparkarna tydligt därinne iaf. Sparkar utanpå magen känns mest på sidorna, eller längst ner på magen.

veronicaq, grattis till grabben! Har också en i magen...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3