• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-21 20:34:59 följande:
    haha söt saga är, hon ska sova men vägrar hon skulle ha sina nya kläder på sig..så springer runt me blöja och sin nya jacka o mössa..sen skorna på oxå sötis....
    Låter som min dotter! Blöja, jacka skor och mössa på sne! Så kan hon springa runt här hemma.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Gomorgon tjejer.

Igår jobbade jag kvällen, är helt slut idag! Vaknade tidigt och kunde inte somna om.
    I natt vaknade jag av att det värkte till så in i h*lvete, och den höll i sig ett tag. Det vänster sida, ganska långt ner. Kan det ha varit växtverk? Idag känner jag inget.. känner mig bara lite öm på något sätt.

Idag skall vi på tvåårskontroll med Linnéa, sen skall vi åka och köpa en ny vagn till henne. När våran blev stulen så fick vi låna en av hennes kusin, men nu vill jag ha en egen så jag passar på att köpa en nu när dom rear ut sitty vagnarna!

Ha en bra dag tjejer! Kram

• Hallonfot

Vickyb: Usch, det låter inte kul med smärta. Kan det inte vara ligamenten? Växtvärk borde väl typ kännas i hela livmodern (jag vet inte men tycker det låter mer rimligt)? Hoppas det inte kommer tillbaka.

Jag var på MVC igår och var så spänd på att få mäta men jag får vänta 2 veckor till. Man var visst tvungen att ha gått 24 fullgångna för att få mäta. Kunde de inte sagt det tidigare så jag kunde bokat om tiden? Det är svinsvårt att komma ifrån tidigt på jobbet och nu måste jag härifrån 2 gånger om 2 veckor, dels för att ta alla blodprover en dag och dels för att få mäta magen/livmodern (eller vad det nu är de egentligen mäter) på MVC. Jag har inte riktigt tid att vara gravid. Eller är det så att jag egentligen inte har tid att jobba så mycket nu (jobbar över massor nu så det blir cirka 55 h i veckan men jag SKA dra ner på det...frågan är bara när)?

• Vickyb
    Hallonfot skrev 2007-03-22 06:59:54 följande:
    Vickyb: Usch, det låter inte kul med smärta. Kan det inte vara ligamenten? Växtvärk borde väl typ kännas i hela livmodern (jag vet inte men tycker det låter mer rimligt)? Hoppas det inte kommer tillbaka.Jag var på MVC igår och var så spänd på att få mäta men jag får vänta 2 veckor till. Man var visst tvungen att ha gått 24 fullgångna för att få mäta. Kunde de inte sagt det tidigare så jag kunde bokat om tiden? Det är svinsvårt att komma ifrån tidigt på jobbet och nu måste jag härifrån 2 gånger om 2 veckor, dels för att ta alla blodprover en dag och dels för att få mäta magen/livmodern (eller vad det nu är de egentligen mäter) på MVC. Jag har inte riktigt tid att vara gravid. Eller är det så att jag egentligen inte har tid att jobba så mycket nu (jobbar över massor nu så det blir cirka 55 h i veckan men jag SKA dra ner på det...frågan är bara när)?
    Kan möjligtvis ha varit ligamenten för jag ansträngde mig ganska mycket och stod upp en hel del på jobbet igår, kan det ha med det att göra tro?

Då kommer inte jag heller att få mäta magen nästan gång jag skall till BM. Jag kommer att vara i v 22+4 (v23) då.
  • Hallonfot

Vickyb: Hon mätte inte för att deras skala (och den där "normallinjen") började inte förrän vecka 24. Jag var i vecka 22+6 igår men det kanske är olika beroende på vad de använder för dokument. Har för mig att någon annan hade fått mäta i vecka 23 här inne...

Ja, jag får ont om jag står och går för mycket en dag.

• L2K
    Gomorron, gomorron!!!

Dagens bio-tips är nya Beck-filmen! Va och såg den igår med min älskade sambo och den va jättebra! Vi hade en mysig helkväll som inte slútade fullt lika kul som den började... Våra tåg går bara en gång i timmen och efter en språngmarsch till tåget för att hinna kom vi fram och upp på perrongen och dörrarna smällde igen mitt framför näsan på oss. Det som va mest irriterande va att det bara va vi två på perrongen så jag tycker föraren kunde ha släppt på oss... Ja, ja, blev till att vänta en timme extra innan vi kom hem... Barnvakten tyckte inte det va kul heller, hon ville hem och sova...

Idag ska jag till mvc! Äntligen!!! Har inte varit där sen inskrivningen och det är ju ett tag sen! Är v22+2 idag men jag hoppas att hon vill mäta för det. Ungarna måste följa med iom att dom är krassliga så har dom tur får dom lyssna på hjärtljuden!

teenpregnancy - jag skulle nog nöja mig med dom kläderna i storlek 56 till efter förlossningen iaf. Familj och vänner brukar tycka att det är kul att ha med sig nåt litet plagg när dom kommer och tittar på bebisen och då helst i dom små storlekarna. Så har det iaf varit för oss.

Jag har kommit på att jag nog inte ska shoppa nånting innan förlossningen om det skulle visa sig att vi bär på en tjej. Dels har grannen massor av fina kläder som vi får ärva plus att det blir första tjejen för ungarnas tonårskusiner att shoppa till. Tänk er vad dessa tre tjejer i åldern 13-16 kommer älska att shoppa miniklänningar!!!!

Vickyb - så får jag när jag har ansträngt mig, som efter språngmarschen till tåget igår. Är säkert nåt som spänner och drar av ansträngningen i kroppen!

Zandrisen - vad jobbigt det lät! Hoppas det bara är en "vanlig" bakterie som hälsat på.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Giafia

Min bm har mätt magen ändå och talat om vad det är för mått innan v. 24. Hon visade sedan på en kurva som hon skrev ut vart jag låg.

Idag åkte mannen till Trysil med grabbarna. Jag vill också till fjällen. Men då är det kul om man kan röra på sig.

• Giafia

Min bm har mätt magen ändå och talat om vad det är för mått innan v. 24. Hon visade sedan på en kurva som hon skrev ut vart jag låg.

Idag åkte mannen till Trysil med grabbarna. Jag vill också till fjällen. Men då är det kul om man kan röra på sig.

• Pusselbiten86
    wiiiiieee NY VECKA

Nu tillhör jag äntligen förlossnigen 23+0 = Vecka 24

Underbart

Baaaara 17 veckor till
    ♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • mrsbygg

usch va tiden går sakta...

sen vakna ja me super huvudvärk som vägrar försvinna...
    ska börja me lunch snart..tar sin tid. gör en bakadpotatis å lite räkröra..
    hade lite räkor kvar i frysen! så måste tina å skala dom oxå...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3