-
Har du ingen semester att ta ut?rullgardinsflikkan skrev 2007-03-29 19:22:50 följande:Ha jag fick mitt havandeskap godkänt idag hihi så jäkla gött då behöver man inte oroa sig för det iaf =) Nu är det bara 1-15 maj vart ska man få pengar ifrån då?? *suck*
-
Halvblod - det är rätt tag!!! Vi är nog många som kommer vänta med spänning på vad som händer!
-
Vad jobbigt. Hoppas det inte är nåt allvarligt!mrsbygg skrev 2007-03-29 19:34:19 följande:urk..själv är ja orolig för vad jag har för jäkla infektion. eftersom ja fortfarande har mycket vita blodkroppar i urinen..men får vänta å se va odlingen säger..
-
Grrr... Kommer in för att få gnälla lite.
Är sååååå godissugen men har fått ett lättare ryggskott eller nåt sånt och orkar inte knata iväg.Just nu är det sitta still här eller ligga på sängen som gäller. Jobbigt värre.
Vet inte om det är en reaktion på akupunkturen imorse eller om jag kylde ner mig ute på eftermiddagen.
Baby 2007 - jag va hos bm på inskrivningen runt v8 och sen i v23. Nästa blir v27. Så här är det inte heller ofta.
Förresten, har ni andra blivit erbjudan föräldrarutbildning ännu? Gör dom skillnad på om det är första barnet eller syskon hos er om man får gå eller inte?
-
Baby 2007 - oki, verkar vara maj som gäller för oss oxå. Inbjudan har inte kommit än men min bm trodde det.
Och hade ni dykt upp i samma grupp som oss hade bara tyckt att det va trevligt! -
Appropå bada bastu och bubbelpool (efter tidigare snack)... Var hos mvc igår och bläddrade i Med barn nr1 2007. På deras frågesida frågades det om bad och svaret blev:
"Det är tillåtet för friska kvinnor med normal graviditet att bada bastu och bada i bubbelpool under graviditeten. Barnets puls kan öka något under badet men det är inte farligt.
Ett varmt bad är oftast mycket avslappnande när man är gravid. Det varma vattnet som omsluter kroppen gör att den känns lättare. Tänd gärna några ljus och lyssna på vacker musik. Känn efter hur det känns att vara riktigt avslappnad.
....
Om vattnet gått ska man inte bada, då risk för infektion finns. Att duscha med varmt är då ett bra alternativ. Om du känner osäkerhet när det gäller din graviditet rådgör med din bm!"
Den som svarade var Anna Karin Edlund, BM på SÖS i Sthlm. -
Calylite - måste ni ansöka om föräldrarutbildningen? Här sätts det upp en lapp på väggen på mvc där dom bjuder in mammor månadsvis efter bf.
Och jo, det blir nog en del barnskrik om det blir en kusin i samma veva. -
Tjohopp!!!!
Hoppas ni alla har det bra!!! Här har vi varit ute hela dagen! Så härligt så!
mammab - hoppas det känns lite bättre till kvällen!
JoNaLi - vilken fin vagn!!!
Mjukis82 - Vilken liten sötnos!!!! Och vilket fint namn!!!!
Solstraalen (eller om nån annan vet) - Nåt man bör tänka på när man ska på UL på Sibyllekliniken? Fick man film där? Kostnad? Glömde ställa dessa frågor när vi bokade och på tisdag är det ju äntligen dags!
Biotips - nya Beck-filmen! -
tbmh - gud vad kul, både med bilen och med lammen!!
Hmm... undrar om man skulle orka med ett par timmars tåg/bussresa för att kika in fasters söta lammisar? Hon brukar även få några killingar... Får se om mamsen har lust att köra dit mig och ungarna annars för det är ju såååå kul att kika på dom när dom är nykläckta.
Och just det, en bordercollievalp har det hunnit bli med.
Dessutom har min kusin nyligen fått en liten bebis så många bebisar skulle det bli samtidigt. -
Gomiddag allihopa!!!
Lät inte skönt det där med åderbrocken... Men känner igen mig lite så jag kanske ska rota fram en spegel och kolla läget jag med.... Annars får jag väl tvinga sambon ikväll.
Han blir nog glad om jag särar på benen frivilligt, tycker jag somnar så fort jag närmar mig sängen. Hehehe...
JoNaLi - hoppas det visar sig vara ingenting och att allt är okej!
Idag har jag Oskar hemma och tack vare honom har jag suttit och försökt uppdatera virusprogrammet i nästan en timme... Tillslut upptäckte jag att det varken var fel på datorn eller programmet (som visade att det var gammalt) utan han hade lyckats ändra datumet till den 28/4... Konstligt att datorn tyckte det va gammalt då.
Imorn ska vi på vårt köns-UL! Ska bli sååååå spännande!!!! Vi tänkte se till att få med en liten film hem med för att visa ungarna. Fast jag vet inte om dom fattar sånt.
Jen2006 - Jag har ingen direkt sug så, det varierar lite. Har dock inte ätit chips eller ostbågar på månader!!! Just nu är det mycket jordgubbar som slinker ner, mums!!!!