• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Giafia

Sannakaarina: Åh då förstår jag bättre. Låter otrevligt

• Baby 2007

Några av er skriver att ni har gått upp så mycket men får man fråga hur stora ni är? Menar inte att vara oförskämd men det låter precis som om ni är väldigt stora i era egna beskrivningar!

Alltså jag menar inte i kroppen utan själva magen

• SannaKaarina

Vah får man inte ligga på rygg? det har jag aldrig hört talas om. på rygg är juh den enda ställningen som det inte gör ont någonstans i min kropp.

• Baby 2007

Karttu: Det enda jag kan komma på är att det kan bli svårare o andas...inte att det är farligt! Men visst ligger man o sover på rygg så blir de nog jobbigt eftersom babyn då trycker på mer än vanligt på tex lungorna!

• Calylite

Karttu

det ahr jag aldrig hört, helt missat, men ja går efter att sålänge de känns okej så är det okej med

• Jessa6

Vad är mycket att ha gått upp i vikt nu? Jag tycker att mina 6 kg är ganska mycket men det är kanske fr att jag är så kort (1.58) och de syns så mycket på mig. Mitt sf-mått var på 23 cm, så magen är ju normal...

Om man har ett högt sf-mått, betyder det då att bebisen är större än en som har ett mindre mått? Någon som vet?

• L2K
    Karrtu - jag minns inte varför men nåt är det ja....Min sjukgymanst däremot låter mig inte ligga på rygg där.
     Jag ligger massor på rygg och mår inte dåligt av det. Så länge man inte mår dåligt kan det ju inte vara nåt problem.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Prinsessan Zelda
    Karttu skrev 2007-03-27 21:12:32 följande:
    Tack Sylt för svaret på min fråga! Jag har en ny fråga idag, är inne i en jobbig "oros-period" nu, då jag verkar oroa mig för allt möjligt och omöjligt...Varför ska man inte ligga på rygg när man är gravid? På vilket sätt är det skadligt? Så har jag hört att det ska vara iaf... Jag var på ansiktsbehandling idag och låg på rygg, iofs med benen böjda i 1½ timme, inga problem med det förutom att höfterna blev sjuka till sist. Men, någonstans i bakhuvudet minns jag att man inte ska ligga på rygg när man är gravid - nån som vet?
    mot slutet av graviditeten ska man vara försiktig med att ligga på rygg då tyngden av magen kan trycka på aortan och syretillförseln till dig själv och bebis kan minskas. tror det är så ungefär, ska se om jag hittar lite fakta om det.
    kände själv förra graviditeten att det blev obehagligt att ligga på rygg mot slutet, andningen kunde bli sämre osv.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Baby 2007

Jessa6: Vad jag har hört så har sf-måttet inte så mycket att göra med hur stor ens baby är vid BF!

• L2K
    Baby 2007 - Jag har inte gått upp i vikt nu men är kraftigt överviktig i vanliga fall. Själv tycker jag inte magen är speciellt stor ännu. Först ni i v23-24 börjar folk verkligen reagera på den.

Det finns lite bilder hos mig om du vill kolla.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3