• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Medelålders
    Karttu skrev 2007-03-27 21:12:32 följande:
    Tack Sylt för svaret på min fråga! Jag har en ny fråga idag, är inne i en jobbig "oros-period" nu, då jag verkar oroa mig för allt möjligt och omöjligt...Varför ska man inte ligga på rygg när man är gravid? På vilket sätt är det skadligt? Så har jag hört att det ska vara iaf... Jag var på ansiktsbehandling idag och låg på rygg, iofs med benen böjda i 1½ timme, inga problem med det förutom att höfterna blev sjuka till sist. Men, någonstans i bakhuvudet minns jag att man inte ska ligga på rygg när man är gravid - nån som vet?
    Man får ligga precis hur man vill när man är gravid, bara man själv tycker att det är bekvämt så! Men när magen blir allt tyngre så trycker den på stora blodkärl och det kan bli tungt att andas, precis som ngn redan sagt!

Så ligg på rygg om du tycker att det är skönt!!! 
    Mamma till fyra grabbar....& en liten tjej i juli!!!
  • Calylite

Jessa6
    jag har gått upp 8-10 kg skulle ja gissa med mina 1.70 längd...
    inte tagit några SF mått än, inte vart till BM än så nog mest därför

• monnie

jessa6- det beror oxå lite på hur bebisen ligger så om bebisen flyttar på sig ex. så kan sf måttet ändras.

baby2006- jag har gått upp hela jag inte bara magen tyvärr men & stor mage har jag haft båda gångerna nu, men helt enligt sf kurvan så där har det varit "normalt" men det ser stort ut tycker jag.

• Karttu

Vad skönt med era svar!! Tack tjejer! Det kändes som sagt inte obehagligt och bebisen har sparkat efteråt, så jag antar att det var ok, är ju "bara" i v 27 ännu, så det är ju inte precis i slutskedet.

• SannaKaarina

jag vet inet känner mig jättestor men vet inte om det stämmer riktigt med verkligheten byxorna sitter lösare än vanligt förutom över magen . men däremot är magen ganska stor nu och brösten har vuxitur bhn helt

• Prinsessan Zelda

min bm säger att sf måttet inte behöver ha med hur stor bebis är, utan hur stor livmodern är. Det kan vara mycket fostervatten tex.

men jag tycker ofta de med stora sf mått får lite större barn också.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Baby 2007

Men som sagt e man gravid så får det ju synas lite oxå o då inte bara med en mage som "står ut" lite extra *ler*

• GosKina

Jag tycker att efter man har gått ut offentligt med att man är gravid har magen "fått lov" att växa. Så nu i v 23 tycker jag att jag är superstor (har lite jobbigt med det) Magen har vuxit mycket fortare denna grav oxå tycker jag, men det kan ju vara så att vissa veckor växer man fortare än andra.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3