• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen
    Baby 2007 skrev 2007-03-27 20:34:53 följande:
    solstraalen: Hur lång är du?30 i bmi tycker inte jag är så farligt. Hade väl inte själv heller högt bmi innan grav.den låg väl på runt 25-26.Men om sedan dina värden i övrigt är bra så tycker jaginte att man ska blanda in vikten på det sättet!
    Jag är 173cm.

Jo värdena brukar ju va bra, de e bara mot slutet som blodtrycket alltid stiger, men inte så konstigt då jag går upp 40kg som gravid..

Räknar med att, går ja upp 40kg denna gången oxå så landar vågen på förlossningen på nästan 130kg   Det är SJUKT mycket vikt.  *längtar inte*
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27
  • Baby 2007

solstraalen: Oj ja det var ju rätt mycket...
    Vet du själv vad det beror på att du gått upp så mycket i vikt?!
    Du kanske samlar på dig väldigt mycket vätska?!

• Prinsessan Zelda

sockerbelastning är väldigt olika i landet på om man får göra. där jag går gör man det bara om blodvärdena visar på nånting. Min kompis i skåne fick göra det på rutin med båda sina barn. alla fick det där, utan någon orsak. Man ska vara glad att man slipper. det är skitäckligt och jobbigt. Jag fick göra det då jag hade lågt sockervärde en gång på vanligt bm besök. Dricka massa sliskigt som man nästan spydde av och sen inte äta på flera timmar. Hua! (kan säga att det inte visade något)

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • SannaKaarina

hmm det där verkar vara olika jag har redan gjort en sockerbelastningstest men då blev jag så illamående för att bli tvungen att fasta 12 timmar så den kom upp efter 20 minuter så nu ska jag bli tvungen att göra en till den 17 april.

här får man göra dte så fort man är lite överviktig.

Solstraelen ja tyvärr verkar det så. roligt då göbben är en liten mask :p men han har lovat att stötta mig till sommaren då jag ska börja kämpa med min vikt men dte är länge kvar tills dess. jag försöker hela tiden tänka på vad när och hur jag äter men dte vill sig inte . men så har jag en massa vätska också.

• Sylt

Jag bor i Skåne o skall göra glukosbelastning (på rutin), gjorde det även förra grav. Tyckte inte det var så farligt, men jag längtar ju inte...

Ska träffa min bm för andra gången imorgon, mätning/vägning o snack.

• solstraalen
    Baby 2007 skrev 2007-03-27 20:42:35 följande:
    solstraalen: Oj ja det var ju rätt mycket...Vet du själv vad det beror på att du gått upp så mycket i vikt?!Du kanske samlar på dig väldigt mycket vätska?!
    Nope, läkarna hittar inge "fel" heller.
    Anton föddes bf+5, där gick ja upp 41kg.
    Saga kom 38+5, så med henne gick ja "bara" upp 35kg.

Läkarna säger att ja förmodligen bara är en sån "kvinna" som samlar på mig ALLT typ som gravid. Och det verkar stämma..

Nu med Saga ( som bara är 15månader ) så sa läkarna att ja hade MASSOR av vätska, men det var bullshit. Ska inte ta 8månader att tappa 30-35kg då.
    Gick ner 7kg vid förlossningen å sen  var de helt stilla tills ja började "banta" några månader senare.

Får väl se hur de blir denna gången.

För visst samlar man lättare vätska på sommarn?  Anton å Saga är födda i okt resp december nämligen..Så e rädd att ja ska gå upp ännu mera denna gången..
  • Calylite

nu sitter ja och skämt över mitt förra 18 i bmi me nu gått till 19,8 och tycker de är tokjobbigt, men så hade ja ätstörningar som tonåring så inte så konstigt visseligen att man inte gilalr se sina lår sprängdfyllda

• SannaKaarina

det där med vikt är så indviduellt jag vet att jag är kraftig och jag skäms inte för min kropp på nått sätt jag vet att då jag verkligen lägger manken till så rasar jag men ja jag har inte idas och då jag började kämpa med den så gick jag inte ner ett hekto så jag blev lite fundersam köpte test bara för jag såg dom på coop. och testade mig på natten och den visade +

det är först nu jag börjar få panik känner mig bara fet och ful. och man kan inte göra så mycket åt det. tröstar mig med att jag får en väldigt efterlängtad baby. då känns det lite bättre.

hoppas bara jag slipper opereras.

• Baby 2007

Gällande glukosbelasning!

TIPS: Ta med citron på flaska o häll i några droppar i
    den "äckliga" o klibbiga drickan så smakar det faktiskt "bättre"!
    Smakar då ungefär som citronte fast me väldigt mycket socker hehe men bättre de en överflödigt sockervatten

• solstraalen

Jag skulle vara "lycklig" om de va vätska jag samlade på mig.. Då slipper man kämpa i evigheter efter förlossningen för å bli av med allt.
    Jag kan ju inte amma heller, så där försvinner inga kilon.

Nåväl, i två omgångar i mitt liv har kämpat bort över 30kg/gång och då på 8-9månader.
    Så kan väl göra de en gång till.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3