• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Baby 2007

Tack så mycket "Halvblod" *Wiiiiie*

Oj glömde ju bort att jag skulle lägga mig hos älsklingen hihi!
    Man glömmer så lätt tiden när man sitter här o har kul!

Så jag försvinner nog strax

• Vallmar

Angående vikt: Vägde mig idag, 73 kg, har alltså gått upp 15 kg sen början. Jag är 1.54 så det är väldigt mkt viktuppgång tror jag. Fast jag tycker ändå inte det syns eller så gör det det fast jag inte ser det utan alla andra ser. Min mamma gick upp massor så jag tror det är ärftligt.

Min pappa har diabetes men jag har inte fått göra glukosbelastning. Konstigt.

Usch.. när jag har suttit ett tag kommer jag knappt upp. Jag är jättestel och öm i rumpan.

Meh ska alla sova nu....

• Halvblod
    Vallmar skrev 2007-03-27 22:01:02 följande:
    . Min pappa har diabetes men jag har inte fått göra glukosbelastning. Konstigt.
    Ja faktiskt lite konstigt hur mycket det kan skillja. Här i Helsingborg blir alla kallade runt v28 för att göra sockerbelastning plus att man får göra i v12 om det finns risk för ärftlig diabetes,min pappa har så jag fick göra redan då...och om 2veckor väntar ett nytt!
  • Vallmar

Ska nog fråga min bm vid nästa besök. Jag har ju sagt att han har det men hon kanske inte tänkt på det. Får man lättare gravdiabetes om en förälder har vanligt diabetes?

• Baby 2007

Thihi....drog hit frugan istället...vi har ju de så trevligt härinne hihi!

................................................

Frugan säger; Nya foton på min vackra frus mage *STOLT MAMI*
    ..............................................................

Vallmar: Man har större risk för att få grav.diabetes om en nära släkting har diabetes!
    I mitt fall har både min mamma & morbror diabetes och därför fick jag tidigt göra en glukosbelastning, men kommer även att göra ett till i v.28!

• zandrisen

Ser att ni diskuterat vikt och sockerbelastning... Såg också programmet på tv3. Hade BMI på 24 (är bara 156 cm lång) när jag skrevs in på mvc, nu vill jag inte ens veta vad jag väger. Gick upp rejält förra gången, och n så kan jag ju inte röra mig särskilt mycket pga rullstolen, så jag är rädd för att det blir ännu mer den här gången...

Vet inte om det blir sockerbelastning för mig igen, ser inte fram emot det direkt...

Solstraalen, hur har du gjort för att gå ner så pass bra i vikt? Tänkte att det kunde vara bra att börja förbereda sig i tanken på att det är en hel del som måste bort sen... Stött-tråden hänger jag definitivt med i sen, superbra idé!

Baby 2007, söt mage! Har du sett "bild-tråden", länken finns i trådstarten, där kan du kika på andra magar!

• Calylite

jag är trööööött men de är inte den i magen

• Baby 2007

zandrisen: Tack så mycket
    Ahhh...ska kolla bilderna sen hihi...

Usch kan inte vara lätt o sitta i rullstol o inte kul heller
    för den delen. Får man lov o fråga varför du sitter i rullstol?

• Baby 2007

Calylite: Då e de som här då ungefär...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3