• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Baby 2007

solstraalen: Vi tycker du är duktig som ändå kan tappa så pass mycket på så kort tid som 8-9 månader...de e inte alla som klarar av de! Men visst vi förstår att det är jobbigt att för de första att gå upp så pass mycket under grav. o sedan att försöka gå ner allt igen!

• SannaKaarina

vi fick inte ta med nå :( dom påstår att det förstör jag försökte få skölja ner dte med massa vatten tom :p

• L2K
    solstraalen - du får gärna lära mig att gå ner så bra i vikt!!!
    Fast här är det nog mest lathet som gör att det inte händer mer...

Jag tyckte inte heller att glukosbelastningen va så jättehemsk. Satt och läste medan jag väntade minns jag...
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Giafia

SannaKaarina: Vad då operera händerna för vätska??? Låter ju läskigt

• SannaKaarina

Sol du är inte ensam med att öka massor. får stötta varandra så vi står ut. och du har klarat av innan att kämpa bort det så då gör du det med. det är bra jobbat. och du och jag får kämpa tillsammans :) som dte är nu måste jag gå ner 30 kg så jag kommer i "normalvikt" sen får vi se hur mycket det slutar med.

får jag fråga varför du inte kan amma?

• SannaKaarina

nej inte för vätskan tror jag men BM sa att det har orsakat Karpaltunnelsyndrom, har fått såna där stödjande handskar nu men så fort jag tar av mig så domnar händerna bort :( blev opererad för karpaltunnelsyndrom då jag var 14 och blev sparkad av min häst. men nu är det båda händerna och inte bara den ena :( är lite skrämmande

• monnie

jag kommer oxå att behöva gå ner massor efter bebisen är ute så vi får fixa en pepptråd om det sen. jag gick upp nästan 20kg förra gången & har bara gått ner 10 av dom & nu är jag på väg upp i vikt igen men men det blir höstens problem.

• SannaKaarina

:) får stötta varandra för paniken att gå upp och sen stötta varandra i den jobbiga kampen ner :) låter bra tycker jag

• Calylite

Det låter tokbra tycker ja med stöttråd
    Dela lite mat och träningstips med o allt som hör till.

• Karttu

Tack Sylt för svaret på min fråga!

Jag har en ny fråga idag, är inne i en jobbig "oros-period" nu, då jag verkar oroa mig för allt möjligt och omöjligt...
    Varför ska man inte ligga på rygg när man är gravid? På vilket sätt är det skadligt? Så har jag hört att det ska vara iaf... Jag var på ansiktsbehandling idag och låg på rygg, iofs med benen böjda i 1½ timme, inga problem med det förutom att höfterna blev sjuka till sist. Men, någonstans i bakhuvudet minns jag att man inte ska ligga på rygg när man är gravid - nån som vet?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3