Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

Åhh jag har inte köpt så mycket än, men lite bodys några pyjamaser och små söta strumpor (måste ha nåt att göra när man går på havandeskapspenning) blir nog många sega dagar

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby

Hej på er tjejer, idag var min arbetskamrat och hälsade på med sin nyfödda lilla son (tre veckor)
     Ojojoj...säger jag bara snacka om att man blev både glad nervös och rädd allt på samma gång....man är ju själv där snart   Hur ska det gå? Förlossning , ammning ja allt som man inte tänker på annars börjar man tänka nu när man såg den lilla underbara människan...Allt blev så verkligt...lite läskigt var det oxå...hehehGlad

• little baby
    vickyb: Hoppas allt ordnar sig tillslut. Ingen ska behöva gå och må dåligt i ett förhållande. Tänk på det.

Här är det bara bra, vi tog en promenad i det fina vårvädret men det var inget skönt att gå för det blåste jättemycket så vi tog en fika hos svärfar istället åt lite bulllar mmm..

Ikväll blir det middag hos syster och deras två vilda busungar så härliga dom är 2 och 4 år och fylla med underbar bus när dom inte bråkar eller lekar krig och nån lek där den som skriker och hörs mest vinner Flört så är dom faktiskt helt underbara *puh*
  • little baby

Åhh så gott med en milkshake Räcka ut tungan tack för tipset tbmh  

• little baby

Hej tjejer, nån mer som vill släppa in våren i huset? Byta gardiner och dukar köpa nya kuddar sätta fina vårblommor....så härlig tid vi har framför oss Skrattande

lite inspiration http://www.textilonnet.se/

• little baby
    Solstraalen: Hur går det med din mage?
    Du kan ha tarmfickor , det gör svinont man fiser och har magknip dygnet runt-jag har haft det, sluta med att jag fick ligga inne med dropp och rensa tarmarna. Du kan förhindra genom att dricka MYCKET VATTEN och röra på dig så magen får jobba- det är jätteviktigt. Äta små mål och ofta och undvik för mycket fibrer några dagar framöver.  Hoppas det ordnar sig.

Tbmh: Kram på dig, hoppas allt blir bra med din mamma.

Emmyss: Ja här är det flådda fingertoppar skrivs för glatta livet...*puh* Flört
  • little baby
    Jen2006 skrev 2007-03-19 07:35:11 följande:
    Jag fick värsta sparken i natt (tror det var en spark). Kändes nästan som att något sprack inne i magen... Gud vad stark han måste börja bli!!!
    Ja jag har oxå fått några riktiga sparkar nu senaste tiden, vissa har gjort riktigt ont och vissa har varit mest obehagliga när hon sparkar ner mot kissblåsan-inte en chans att man kan undvika att springa på toa efteråt kissar ju på mig annars heheeh...
    Värre lär det bli när dom väger upp mot 1.5 kilo typ och mer ändå..akta revbenen...Skrikandes
  • little baby

hahaa ja appråpå kommentarer om magen..

jag jobbar just nu på ett demensboende där glömskan hägrar Glad så jag får höra oändligt många ggr på en dag 

-Oj vilken stor mage du har, väntar du barn?

Ja de stämmer Glad

-GRATTIS! Mår du bra då`?

Ja, tack jag mår så bra så...

-Nämen vad roligt när behagar den att titta ut då?

Ja jag är beräknad 11 juli...

-Jaha men då kan du ju föda närsomhelst då...

Nej det är flera månader kvar...vi är i Mars månad nu...

-Jaha...ja juste det är vi-ja du förstår jag glömmer så lätt...

Jo jag vet..det är så när man blir gammal.....

-Men vilken STOR mage du har.....

Skrattande Och så om och om igen .....
    Men det gör inget. Dom gamla tycker det är så kul med barn/bebisar djur osv..så det känns roligt att kunna göra dom lite glada och muntra upp dom lite
    Men visst blir det lite tjatigt emmellanåt....hehe

• little baby

Jag går ungefär med en månads mellanrum...och nu blir det ännu tätare...varje gång lyssnar vi på hjärtljuden och kollar blodtryck, och sist jag var där så mätte fundusmått  och den mätte 24 cm.

Nu ska jag dit i början av April och då kollar hon blodvärdet och glukos så det ligger bra så jag är verkligen jättenöjd.

• little baby

ja hehe lönen är efterlängtad denna månad Penga mun
    Vi är snart där tack o lov...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3