Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

Här blir det kycklingwok och ris till lunch, tror vi ska äta utomhus idag på vår veranda Cool kalasväder är de skönt!

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby

Grattis till tjejen

• little baby

Jaha då får jag se om jag får sova nåt inatt, är sååå trött, bebis höll mig vaken till och från hela natten så jag sov oroligt, sen var det varmt och allmänt obekvämt kunde inte komma till ro *suck*

Jag tror bebisen vände sig tio gånger inatt kändes det som , så intensivt och mycket buffande och sparkande trodde hon typ fick panik i magen så kändes de...visste inte vad jag skulle ta mig till hur jag än låg så sparkade hon...lite obehagligt faktiskt...

Nån mer som har en jätte-livlig bebis i magen?

• little baby
    Nathalie009 skrev 2007-04-12 21:29:34 följande:
    värst va alla bebisar här e livliga min e väldans lugn oftast iaf :D
    Det kanske är så att man är så ovan vid känslan att man tycker att det är jättestort och att man känner efter massor som förstföderska. Som omföderska så vet man vad det handlar om så man kanske inte är lika överaskad för man vet hur det känns....
    ......lite spekulationer....vad vet jag?
  • little baby

Ja nej jag vet inte heller , skitsamma bara jag får sova inatt (fast å andra sidan så får hon sparka hur mycket hon vill, bara hon är nöjd så är jag nöjd )
    ...fast helst får hon sparka på dagen hihi...

• little baby

Godmorgon tjejer! Hur mår ni??

Här är det bra, ska iväg på mammavatten-gympa idag *skönt* sen ska jag vara barnvakt till min systers vilda grabbar *puh* dom är 3 och 5 år så det är full rulle , all the time

Sen ikväll ska jag på personalfest jippiii det är Glitter & Glamour tema så det är bara att klä sig glittrigt och se glamorös ut (med min stora mage-yeah right)

Men det blir nog bra....kul att träffa arbetskamraterna utanför jobbet...

Nån som har något tips på hur man kan lägga en snygg glittrig make up?

• little baby
    Grattis till Er alla som ska gifta Er  *avundsjuk*
  • little baby
    JoNaLi: Du har min förstålese oxå, känner mig allmänt tjock och osmidig och har gropiga lår och rumpa ser ut som elefanthud

Denna vecka har jag bestämt mig att jag INTE SKA ÄTA FIKABRÖD elller nåt annat sött jag måste försöka skärpa mig och inte kasta mig över alla godsaker. Man kan faktiskt äta frukt istället.!!
    Vill bara att det ska vara över nu så man kan ha sitt hjärtegull bredvid sig och vara ute och promenara och slippa dessa VARMA mammabyxor.
    Så det var mitt gnäll för idag *puh*
  • little baby
    humlan1973 skrev 2007-04-16 09:12:45 följande:
    mammab: Har ar en till med 23 kg "overvikt" 10 kg nu sedan jag blev gravid. Men det kans ganska ok anda. Man ar ju trots allt gravid. Jag faktiskt satt pa mig en jeasklanning idag till jobbet. Kannner mig ganska fin faktiskt. Magen putar som bara den.Vad ska jag ta mig till, jag ar beroende av nasspray... Det har borjat trycka i oronen, och jag undrar om det kan bero pa att jag anvander sa mycket spray. Orin nasa hals sitter ju lixom ihop.Vore tacksam om nagon ville kommentera, och dessutom har nagra rada att ge mig angaende att sluta. Det racker inte med att saga att jag ska minska utan det maste finnas nagot annat jag kan ta under tiden... men vanligt koksalt racker inte.Tack pa forhand!
    För att bli av med beroendet måste man sluta helt med den medicinen vilket kan vara mycket jobbigt. Man får en oerhört svår nästäppa. Ofta behöver man få kortison i tablettform som sväller av näsans slemhinnor och därav blir man inte täppt.
    Det finns även kortisonnässpray men det måste du nog diskutera med din läkare på Öron-näsa-hals avd. om det är bra att ta när man är gravid osv.
    Har du nån allergi?

Angående att du har ont i örona kan även vara ett tecken på inflammation i hörselgången om jag vore dig skulle jag ta kontakt med ÖNH så dom kan hjälpa dig med besvären. Du ska inte behöva gå och vara beroende det kan skada dig mer än du tror.
    Lycka Till/kram!
  • little baby
    Vickyb skrev 2007-04-16 09:35:52 följande:
    Samma här.. skall försöka sluta trycka i mig massa kakor, ostbågar och en himla massa glass. Det är ju sötsaker nästan varje dag, och det måste få ett slut så kan man istället unna sig utan det minsta dåliga samvetet på helgen istället. Känns och är mycket bättre. Men hur sjutton skall man kunna hålla sig ifrån detta? Får rensa skafferiet efter varje helg.. Haha. Det går ju inte.. får helt enkelt hålla händerna i styr och försöka sysselsätta mig med något annat så man liksom glömmer av..
    Ja jag vet inte hur jag ska klara det men jag hittar på något sätt morötter är ju bra att äta dom måste man tugga så mycket så då blir man "mätt" på en sen vindruvor är ju gott och mättande och innehåller dessutom rikligt med vätska sen får man dricka mycket så att suget försvinner

Vi fixar det här eller hur Skrattande KOM IGEN nu KÄMPAR VI PÅ!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3