Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

Ja fy det är inte kul när inte pengar räcker till och ska ge hinder hela tiden. Igår var vi o köpte vagn det blev en City Cross sittvagn. Och denna löning så ska vi köpa City korg till vagnen. Så man får dela upp hela tiden allting. Sen är det "bara" skötbord och bilbarnstol och ja allt annat som man måste ha till en nyfödd...
    Men man får ta lite pö om pö....man vill ju ha allting på engång...men men

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby

Jag har fått noja på Obo´y iskall ska det vara eller en milkshake med oboy i såå himmelsk gott och läskande, sen några brownies eller ballerinakex....Räcka ut tungan sen är jag nljd

Men baka tror jag att jag ska göra när jag går på havandeskapsledighet då har man all tid i världen att baka krävs bara ork och inspiration. fast det värsta är att då äter man hela tiden och det är mindre bra...hehe 

• little baby

ush är det nån mer som känner att magen håller på att spricka det bara spänner och sträcker i sidorna på magen såå obehagligt och ont....
    Kan man göra något för att dämpa känslan typ massage, värme ellr ja VAD SOM HELST så jobbigt...Fundersam

• little baby

Hej på er tjejer.

Skönt att några här mår lite bättre och att saker och ting har ordnat sig.
    Kramar till er tjejer som har det lite jobbigt just nu...kämpa på

Här är det bra, har precis varit på föräldrarkurs första gången idag där vi såg en förlossningsvideo, och alla krysta med Flört
    Sen prata vi om ammning och smärtlindring osv...det var mycket intressant och på nåt sätt så efter idag så känns det som man har tagit ett JÄTTEKLIV i graviditeten känns som man ska typ föda snart (närsom) mentalt...allt blev så verkligt på någe sätt....

Så JAG (lilla jag) , eller (STORA JAG menar jag Flört) ska bli mamma så underbart vilken lycka...Gråter blir precis tårögd...*puh*

• little baby
    Jen2006 skrev 2007-03-20 15:36:37 följande:
    Little baby: Vi ska inte på föräldra gupp förrän i slutet av april början av maj... Det känns väldigt avlägset för vår del! Hur många gånger ska ni träffas?
    vi ska gå tre gånger varav sista gången är besök på BB..så det är inte alls många ggr , resten får man ta med sin barnmorska sa dom...det här var väl mest för att få en chans att möta andra blivande föräldrar och så...
  • little baby
    linper skrev 2007-03-20 15:26:03 följande:
    Hej tjejer!!Vad hade ni för SF-mått när ni var hos BM sist?Vilken vecka var det?
    V. 24 så mätte jag 24,5 för att vara exakt
  • little baby
    Jen2006 skrev 2007-03-20 15:43:05 följande:
    little baby: fanns där några trevliga par som ni kände att ni kunde umgås med?
    svårt att säga såhär efter första gången eftersom vi kolla på film och barnmorskan stod o prata och så, man hann inte prata så mycket med varandra..men jag hoppas det.
  • little baby
    copernicus skrev 2007-03-20 15:48:49 följande:
    little baby: vilket konstigt upplägg på en föräldragrupp tycker jag.Första gången måste man ju få lära känna varandra speciellt innan man får se förlossningsfilmen. De vill väl ha en disskussion efter eller?Hoppas att ni får lära känna varandra snart, det är skönt att ha nån med barn i samma ålder att rådfråga.
    Ja lite konstigt att börja med en förlossningsfilm alla var ju typ skräckslagna efteråt så man satt mest tyst och funderade...så diskussionen var inte så het om man säger så...Men vi får se vad nästa gång har att ebjuda
  • little baby
    copernicus skrev 2007-03-20 15:58:08 följande:
    ja absolut det blir inte bättre än man gör det.jag själv hamnade i en grupp som inte sa mycket och vi tyckte inte att vi lärde känna varandra så bra, Men efter förlossningen så började jag prata mer och mer med en mamma och nu umgås vi varje vecka och ringer så fort det är nåt som hänt eller så. Hon är den jag umgås med mest.Så det blir säkert jättebra med din grupp också!
    Ja jag hoppas det, fast min kompis ska ha en månad innan mig så vi har ganska mycket kontakt så det är ju kul. Men som du säger det är skönt att ha nån att dela tankar och råd med
  • little baby
    Jen2006 skrev 2007-03-20 16:02:24 följande:
    Hur många är man i en föräldra grupp (på ett ungefär)??
    oj det vet jag inte...vi var 5 st par om det är normalt eller ej vet jag inte...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3