Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

Ush här blåser det oxå jättemycket, skulle vara jätteskönt om det inte blåste för solen skiner och det är ganska ljummet ute..

Nu ska jag ner på stan och handla present till min systerson som fyller 5 år. Han önska sig en rosa piké tröja och ett par pilotsolglasögon som han sett på Lindex så han kommer bli glad när han får de han önska sig. Sen ska jag nog köpa någon rolig pysselbok och lite annat smått.

Ha de bra allihopa!

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby

Hej på er allihopa

Här har det städats hela morgonen så nu har ju rent och fint.

Igår fick jag min HP beviljad så skönt!

Idag skiner solen fast det blåser lika mycket som igår...vet inte vad man ska hitta på...

• little baby
    Calylite skrev 2007-05-16 11:00:09 följande:
    Jag är såååå less, vill ha ut en nu, ja kommer bli galen om den går över tiden.
    Samma här...vill helst föda innan BF....orkar inte mer igår sparkade hon så hårt så tårarna bara rann på mig...inge roligt längre....
  • little baby

Ja min bebis sparkar jättehårt och lyckas ALLTID sparka mot revbenen så man är ju jämt öm där runt omkring. Så det blir så påfrestande emmellanåt och man känner sig så frustrerad att man inte kan göra ngt åt saken..bara gilla läget....

Men bita ihop sista tiden...snart är det över!

• little baby

Ja förhoppningsvis så sjunker hon väl ner lite snart så blir det både lättare att andas och mindre sparkar mot mina revben...Men det är skönt att hon har lagt sig tillrätta i varje fall.

• little baby
    zandrisen skrev 2007-05-16 11:11:30 följande:
    Little baby, grattis till Hp, hade totalt missat det!
    Tack,
  • little baby
    Jessa6 skrev 2007-05-16 11:15:50 följande:
    Ja var glad för det, min bebbe trycker upp hela huvudet mot revbenen, samtidigt som h*n sparkar på blåsan, inte skönt det heller men inte så ont att man gråter.
    ja det är ju lika hemskt det,,,att få sparkar ner på urinblåsan. Ush akutkissnödig blir man och sen kommer det typ några droppar bara...hehe
  • little baby

Hon kommer väl när hon är klar. Ska bli intressant och se vad som sägs nu på fredag då jag ska till BM för vanlig kontroll. Undrar lite grann över mitt tryck och om allting är som det ska vara. Undrar hur jag ligger till på kurvan osv..ska bli intressant.

• little baby
    Zandrisen Måste bara fråga dig som har varit inne några gånger och fått bricanyldropp som jag förstått det hela. Vad gör bricanylet för värkan egentligen? Stoppar det värkarna eller vad händer? *Nyfiken*
  • little baby
    annki72 skrev 2007-05-17 12:44:33 följande:
    Här kommer en bild på nya bebis som kommer till på söndag en liten kille på 8V, någon som har bra namn förslag??Så nu har jag äntligen rensat i min garderob, hälften försvann, skönt!!!!!nu väntar jag bara på att gubben min ska komma hem från jakt mässan så vi kan flytta på möblerna så bebis sängen får plats
    åhh såå söt, vet inte varför men han ser ut att heta Charlie ...
  • little baby

Har skumläst lite grann nu, många sidor, och många som inte mår så bra just nu
    *kramar till er*

Idag går jag in i v. 33  läste lite grann om att vissa börjar får verklighetskänslor,  här hemma har det pratats och ventilerats en hel del senaste tiden. Många tankar och funderingar. Snart ska vi skriva/fylla i brevet till förlossningen-hur vi vill ha det osv...
    så det börjar verkligen närma sig på riktigt nu! Men det känns inte oroväckande eller så, känns bra. Bara lite jobbigt och det börjar bli tungt och man vill bara att det ska vara över nu...men men sista rycket nu!

• little baby
    Lindisen81 skrev 2007-05-17 13:33:06 följande:
    little baby; finns det färdiga "mallar" man kan fylla i??
    Ja vi fick ett formulär när vi var på föräldrarkursen med lite frågor som man kunde svara på och ta med sig till förlossningen. Ett brev som man skriver själv, men en mall att gå efter:

* Vilken eller vilka personer känner du dig trygg med. Vilka vill du ska finnas med dig när du föder?

* På vilket sätt kan barnmorskan bäst vinna föräldrarnas/ditt förtroende?

* Finns det ngt som barnmorskan bör känna till om dig inför förlossningen för att kunna ge dig maximalt stöd?

* Vill du att din man ska delta i olika medicinska beslut som kan bli nödvändiga att fatta i samband med förlossningen och i så fall bli informerade om vilka alternativ som finns, eller vill ni helt överlämna besluten till personalen?

* Vilka faktiska kunskaper har du och din man när de gäller medicinska aspekterna på förlossningen?

• little baby
    Lindisen81 skrev 2007-05-17 13:48:56 följande:
    tack, men man kan väl sedan utöka med övriga saker ?? tex rädslor/ förväntningar osv?
    Ja absolut, ju mer information barnmorskorna har om oss som ska föda desto lättare kan dom bemöta och förstå oss. Då blir samspelet mycket bättre och inga krusiduller allt ska ju bara rulla på...
  • little baby

Nehä nu ska jag äta lite lunch.

Ha en fortsatt trevlig dag tjejer!

• little baby

Godmorgon allihopa...

Här skiner solen oxå ¨så glad man blir. Även fast man vakna lite missnöjd. Ush måste bara få gnälla lite har inte gjort det på ett tag, har inte varit här inne heller så mycket. Vill liksom ta en "paus" från graviditeten, men det går inte så bra....

Jag är så otroligt trött på magen den är stor tung, jobbig i vägen ush vill verkligen inte mer nu. Känner att för varje dag som går som blir man mer och mer irriterad och ledsen, arg frustrerad och deppig över situationen. Så många känslor. Och Nä det är inte roligt och mysigt längre när bebis sparkar och har sig...skäms så oerhört att säga detta med tanke på alla som försöker bli gravida och inte lyckas med det, och här sitter jag och gnäller.
    Men jag får försöka bita ihop dom sista veckorna och försöka se det positivt! Att snart kommer vår underbara lilla bebis som är såå efterlängtad!

Idag blir det kalas Skrattande min systerson fyller 5 år! Ska bli mysigt att samla hela släkten och fira den lilla busungen

Oj vad långt det blev, sorry

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3