Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

mrsbygg skrev 2007-04-03 09:11:50 följande:
    super sida!!www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-G...finns i våran länk tråd oxå..
    ja nu har jag oxå vägt mig...FAN kunde inte låta bli och enligt den kurvan så ligger jag -1kg ...weiiii 1 kg i marginal....det är väl glassen jag äter idag NÄ juste de va ju inte lördag idag hehe...

Ja man får ta tag i sin vikt efteråt och göra det bästa man kan...huvudsak att bäbis mår bra!
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby
    L2K skrev 2007-04-03 20:38:19 följande:
    Hmm... Försöker skriva hur det gick på UL idag men fl vill sig inte...Testar igen!! Läkaren sa att med två pojkar innan var det 75% chans att det är en kille till som vi ställt in oss på men det är en liten prinsessa!!! Fast Basse är lite besviken, han ville ha en lillebror. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Grattis till tösen
  • little baby

OJ tjejer vad ni skriver tar evighet att läsa....hihi

Ankiz:
    Grattis till pojken

Giafia: Skönt att bebisen mår bra, min magkatarr är oxå väldigt känslig nu så fort jag stressar upp mig lite så får jag ont i magen-så jobbigt...

Solstraalen: Ush ja svårt att sova, det är varmt och bebis är vaken mer och mer på natten och sparkar o har sig och du... KLART VI STÖTTAR DIG *kram*
  • little baby

Godmorgon tjejer och GLAD PÅSK

Här är de bara bra, ska iväg och köpa färskt bröd och äta god frukost Glad (orkar inte baka)
    Sambon sover än, men jag ska väcka honom med god frukost och påskägg, det är han värd Han är så hjälpsam och helt underbar och fixar och trixar så jag alltid ska ha det bra mmm *nykär* Kyss

Igår var vi på påskmiddag hos min släkt och idag blir det påsklunch och grillning på kvällen hos svärfar och hans släkt. Mycket god mat blir det *mums*

Ha en trevlig dag allihopa

• little baby
    LindaoJohan skrev 2007-04-07 10:29:01 följande:
    suck, ont i ryggen redan nu, och klockan är halv elva... har tagit mina tabletter som jag försökt undvika, men nu går det inte längre! Tog igår för första gången, blev lite vimsig o trött men ryggen kändes bättre. Dexofen tillsamans med alvedon. Någon annan som fått det utskrivet...? ska ej vara skadligt för barnet, men jag är ändå lite mot tabletter.... men ibland går det bara inte www.lindisen.bloggagratis.se www.lindisen1981.pixbox.se
    Dexofen + alvedon är en vanlig kombination mot smärtstillande. Dexofen verkar genom att hämma smärtimpulsernas effekt på smärtcentrum i hjärnan.
    och därför blir det en bra kombination med alvedon samtidigt.
    Vi använder det mycket på våra gamlingar på äldreboendet dom är ganska immuna mot "bara" alvedon (som dom har ätit hur länge som helst) så det är bara att knapra på
  • little baby

Hej på er tjejer. Hoppas ni mår bra!

Här är det sådär, har haft jätteont i ryggen i dag + det har strålat ner mot blydbenet och blygdläpparna och mot insidan av låret ush så hemsk känsla...blir galen vet inte vart jag ska ta vägen när det hugger så.

Sen ska jag jobba på tisdag jag vet inte hur jag ska göra om jag ska orka jobba eller försöka bli sjukskriven på heltid (är halvt sjukskriven nu). Mina fötter svullnar och idag var tom fingrarna svullna så alla ringar fick jag ta bort. Bäst är nog att ringa till BM på tisdag så får hon kanske boka en tid åt mig till ngn doktor som kan sjukskriva mig helt.

Hur går det med era ryggar/foglossningar?

• little baby
    veronicaq skrev 2007-04-08 16:00:21 följande:
    little baby! låter inte bra de där!usch... svullen redan, hur ska du se ut i sommar heheh *retas*jag mår prima skinka! oförskämt bra...och om en vecka åker ja ner till danmark hälsar på farmor o pappa o dom där...skönt o komma iväg lite..blir där en vecka..så tiden rullar på lite heheuppdateringar i fotoalbumet!tjohopp v.27 med Sixten i magen!
    Ja fyyy jag vet,  jag lär väl inte kunna gå...men o andra sidan sitta i solstolen med en färskpressad juice i handen och massa glass och frukt och njuta ....inte så dumt det heller Cool...
    (eller i skuggan kanske är skönare) ...hehe
  • little baby
    annki72 skrev 2007-04-08 16:03:15 följande:
    Little baby: vet precis hur det är, har inte så ont i ryggen men i bäckenet och blygdbenet bränner som bara den.sen har jag nått som liksom låser sig i vänster skinka så jag inte kan röra vänster benet ibland.har börjat vagga som en anka funderar oxå på att ringa min BM och be om tid till doktorn för sjukskrivning, min Bm ville ju fixa det förra veckan men jag velade då.
    Ja inte är det roligt att ha så ont hela tiden, men så länge bebisen mår bra så är jag nöjd
    Jag försöker att lindra smärtan med sjukgymnastik/vattengympa och så får jag massage av sambon när det gör som mest ont så det är skönt. Men det är inte värt att jobba och slita ut sig ännu mer, det är ingen som tackar en för det...och jobbet finns kvar när man kommer tillbaka. SÅ man hinner jobba arslet av sig resten av livet Flört så lite ledighet nu skadar aldrig
  • little baby

Men kan man få HP innan v 32 då? Eller brukar FK börja bevilja från v 32 och framåt?

• little baby
    Sylt skrev 2007-04-08 16:18:20 följande:
    HP är 60 dagar innan BF och fram tills 11 dagar innan.
    Innan heter det alltså att man är sjukskriven (fast man får inte HP)
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3