• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen

Vi ska oxå betala 260, sen tillkommer 30 om man dessutom vill ha bilder.
    Ska bli kul å få de på video faktist, så man kan visa Anton
    Vi ska göra vårt på sibyllekliniken.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Tania
    GosKina skrev 2007-02-28 23:19:12 följande:
    Hej svejs,En evighet sen jag skrev nu...Idag var vi äntligen på UL och fick se en livlig krabat där inne. Jag som inte känt av nånting... Men moderkakan ligger visst i framvägg o då kan det ju dröja längre innan man känner av bebisen.Det kändes fint att allt verkade vara ok iaf. Nu ska det bokas tid hos BM, har inte träffat henne än denna gången, då hon inte hade tid för oss när vi skrev in oss.Och snart blir vår dotter 1 år, spännande! Vi har inte börjat planera ännu för kalas, men snart måste vi väl sätta igång.Jag berättade för min chef idag iaf, o han var inte så förvånad
    Jag har också moderkakan fram och känner väldigt sällan något. Det jag känner är nog när akrobaten gör volter för då känns det som att hela magen vänder sig ut och in

Jag har bara känt utanpå en gång och längtar tills min son får känna han med.

Nä nu är det dags att åka till dagis och jobb... ha det!!
  • mrsbygg

så nu är karln å dottern på väg till dagis

och jag tänkte äta frukost sen sova en stund till..men jag är fortfarande propp mätt sen igår!!!!  tror d blev lite för mycket för mig igår, hehe..

usch idag blir det massa springandes. kommer inte palla...
    efter ja handla igår gick ja som en haltande höna på ett minfält..så jäkla ont!!

• solstraalen

Jag måste få sucka. Hör inte till våra magar å bebisar, men de hör till bebisens syskon.

Jag tyckte Anton var sjuk ofta, men de e inget emot Saga!

I november var hon sjuk i en månad i ett kör, då hade hon feber, hosta, lunginflammation, fick förkylningsastma, ögoninfektion å öroninflammation.
    Sen var hon bra ett tag.

Sen kom ju 9dygns magsjukan för 1 månad sen, sen frisk ca 1 vecka, sen feber å förkyld å sen frisk ca 1 vecka å sen magsjuk i 5-6dygn. Och nu i tisdags vart hon helt friskförklarad från magsjukan.

VAD TROR NI INTE HÄNDER DÅ?!?!

I tisdags kväll fick hon lite feber ( bara 38.0, men de e tillräckligt för att hon blir lite hängig ), sen hela dan igår låg den nog på38 för hon var så hängig hela dagen å kvällen å ledsen och så. Samma sak inatt, vaknat till å gråtit flera ggr.
    Jag HOPPAS att detta bara är pga tänder, men man ser inga nya på gång..

De sista som är på uppgång bröt igenom för en månad sen så de lär hon väl inte ha feber för nu??

• Hallonfot

Ni som har ont efter att ni rört er, har ni kollat upp det? Hur vet man om man har foglossningen eller om det är ischias? Jag har ont runt "sittknölen" i höger höft. Det kommer om jag varit mer aktiv en dag och sen får sitta ner en stund. När jag sen ska resa mig upp så gör det svinont och det liksom strålar ner i benet. Tack och lov att det bara är på ena sidan jag har ont. Nu förstår jag dem som får gå på kryckor när de är gravida. Stackare!

• Hallonfot

Solstraalen: Stackars Saga att vara sjuk så mycket. Hur funkar det för er? Jobbar ni båda eller är du fortfarande föräldraledig? Om hon är på dagis så kanske det blir en jojo-effekt varje gång hon kommer tillbaka dit. Kanske kan hjälpa att ha henne hemma ett par dagar extra efter att hon mår bra (ofta stannar man ju bara hemma en extra dag när febern är borta men Saga kanske behöver en eller två dagar till).

• solstraalen

Jag pluggar på distans så Saga är hemma med mig. Så de e tyvärr inga dagisbaciller. Är de normalt å va så här mycket sjuk?? Hon har vart sjuk minst sjuttielva ggr sen hon föddes typ..

• Hallonfot

Har ingen aning om vad som är normalt. Alva som är 3 år har bara varit sjuk 4 gånger och då har det i stort sett "bara" varit feber och förkylning. Vi har aldrig behövt söka vård för henne när hon varit sjuk. Vi har verkligen haft tur så jag har tyvärr inga råd eller tips att ge dig.

• veronika 78
    hej alle hopp va år och dar sen ja skrev här, men va på ul igår och allt såg bra ut men blev flyttad från den 30 juli till 2 augustiLedsen så man kanske inte får hänga här längreSkrattande
  • solstraalen
    Hallonfot skrev 2007-03-01 08:47:37 följande:
    Har ingen aning om vad som är normalt. Alva som är 3 år har bara varit sjuk 4 gånger och då har det i stort sett "bara" varit feber och förkylning. Vi har aldrig behövt söka vård för henne när hon varit sjuk. Vi har verkligen haft tur så jag har tyvärr inga råd eller tips att ge dig.
    wow vilket immunförsvar hon måste ha! Vad skönt.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3