• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Prinsessan Zelda
    Milla med killar skrev 2007-03-01 09:27:23 följande:
    Har ni föresten vänta barn försäkring?
    jag har trygg hansa mammabarn försäkring som är gratis.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • solstraalen

Från vilken vecka kan man skaffa de där väntabarn försäkringarna?
    Trodde de var v26 så jag har inte skaffat de ännu

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Prinsessan Zelda

mammabarn som är gratis gäller för dig som mamma från v 10 och för barnet v 26.

• Jessa6

Min sambo försökte höra hjärtljudet genom en tom toarulle igår, han sa att det lät som om en katt spann ungefär. Kan det ha varit hjärtat?? Man är ju knäpp ibland...

• solstraalen
    Jessa6 skrev 2007-03-01 09:45:47 följande:
    Min sambo försökte höra hjärtljudet genom en tom toarulle igår, han sa att det lät som om en katt spann ungefär. Kan det ha varit hjärtat?? Man är ju knäpp ibland...
    Ja det kan de ha vart

Jag tyckte hjärtljuden första gången ja hörde dom lät som en  stor båtmotor :)
  • Prinsessan Zelda

sitter och funderar på namn till bebben. man kan ju inte låta bli. vi har väldigt olika smak på killnamn, sambon och jag. Vi vet inte om det blir kille eller tjej men jag vill gärna att barnet ska ha namn ganska snart efter födseln. Vår son heter Adam och det tog ett tag innan vi kom fram till det. Nu har jag hittat ett killnamn som jag ska ge som förslag till sambon, men är det för likt Adam kanske? Namnet är Adrian. Det kanske blir för likt med Adam och Adrian. Jag behöver inte alls ha namn som börjar på samma bokstav eller så, jag bara såg namnet och gillade det. Vad tycker ni, ni får gärna vara ärliga

• solstraalen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-03-01 09:57:56 följande:
    sitter och funderar på namn till bebben. man kan ju inte låta bli. vi har väldigt olika smak på killnamn, sambon och jag. Vi vet inte om det blir kille eller tjej men jag vill gärna att barnet ska ha namn ganska snart efter födseln. Vår son heter Adam och det tog ett tag innan vi kom fram till det. Nu har jag hittat ett killnamn som jag ska ge som förslag till sambon, men är det för likt Adam kanske? Namnet är Adrian. Det kanske blir för likt med Adam och Adrian. Jag behöver inte alls ha namn som börjar på samma bokstav eller så, jag bara såg namnet och gillade det. Vad tycker ni, ni får gärna vara ärliga bli biten: www.monstersgame.se/
    En av mina närmsta vänners son heter Adrian, de e fint
    Jag har dock svårt för när man har flera barn som börjar på samma bokstav
    Tex så sa vi att vi ville ha en Astrid om de blir en tjej, men ja tycker de låter konstigt då vi redan har en Anton =)
  • L2K
    Solstraalen - Vi har också barn som har varit sjuka massor!!! I november fick jag ihop 9 arbetsdagar och det inkluderade lite helg. Oskar var hängig, febrig, hostig om vart annat hela månaden och va bara på dagen nån dag här, nån dag där.
    I december åkte dom på magsjuka som gick runt i tre veckor här hemma och efter det en dunderförkylning men den gången fick dom gå halva dagar på dagis.

I januari hann vi med drygt en vecka på båda och februari har vi också hunnit med feber. Utöver det dom har varit hemma har dom varit väldigt förkylda med.

Dessutom har Basse med haft förkylningsastma och även ätit tabletter utöver puffandet för det. Men sommaren han fyllde tre växte det bort!!! Skönt som bara den!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3