• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • L2K

Tror minsann alla fastnade i namntrådarna eller gik på lunch.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Mjukis82

Kan man bli irriterad eller??? hade fått tid hos kiropraktorn klockan 9.20 imorse, åkte dit och fick besked om att dom hade råkat boka mig fel, så det var inte förräns imorgon! *suuuuck*
    Jaja, fick gå en runda på stan istället... blev litta shopping!

Lindaojohan: Förstår att du e vansinnig på hans ex... har haft liknande bekymmer jag med. Jävla brudar - att dom ska ha så svårt för att fatta!

Fina namn alla har! När vi väntade Isabelle hade vi verkligen spikat Isabelle om det skulle bli en tjej (vilket vi inte visste i förväg) vi lyckades dock aldrig enas om ett pojknamn. Denna gången hade vi bestämt Elliot till en påg och Denise till en tjej... så Denise lär det ju bli då alltså! Om hon inte ser ut som ngt annat när hon kommer ut vill säga!

L2K: Det är ju en lite knivig sits om era vänner döpt sin änglason till William... Står ni varandra nära o så eller? Jag kan ju bara prata för oss, men om några av våra nära vänner skulle döpa sitt barn till Isabelle skulle vi tycka det var superjobbigt, iallafall om man umgås och pratar ofta. Men ni kan ju höra med dom vad dom tycker o så kanske?

Mamma till Isabelle i himlen och Pluttan i magen
  • Mamasita

Jah! Måste erkänna att jag gick in direkt!!
    Har ju problem med namn så det skriker om det..
    Enligt snabba bm Lucky Luke så ska vi få en tjej. Vilket känns konstigt för jag var såååå säker på att det var en kille som ligger där inne. Alla andra med, faktiskt, och när man snurrar den där kinesiska saken på skoj här på FL så säger den att vi väntar en pojkvasker..
    Nåja, en tjej blir lika underbart som en kille - det kvittar ju, man älskar dem ändå.
    MEN
    Vi har satt oss i en situation med hög ribba utan att tänka på det.
    Vår dotter heter Isolde Helena Lucia, alla tre namn på historiska kvinnor som på ena eller andra sättet var starka och gjorde som de ville..
    VAD fasen döper man då tjej nummer två?
    Man vill ju inte att hon ska kunna känna att hon inte fått lika betydelsefulla namn. Det är klart att VI inte kommer att tycka det men andra barn och vuxna kan vara rätt taskiga. Det vet jag.. Alla mina syskon (tre) har coola namn och jag fick heta Karin.
    Det är okej men jag har aldrig känt mig som en Karin bland Carmen, Xena och Leonardo..

Vad döpa dotter!?!
    jelp..

• Prinsessan Zelda

Mina pojknamn förslag är: Jonathan (vill inte sambon), Kasper (en kompis heter det tyvärr), Loke (sambon behöver övertalning ),

sen har jag några jag funderar över: Adrian, Tim, Frej..... behöver mer förslag.....

om det blir en tjej är det nog Isabel som gäller.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda

har samma problem om det blir en till kille. Adam heter i andra namn Anders William. Anders är efter sambons döde far, william heter min pappa i andra namn. vad ska nästa son få för andra namn, det måste ju också vara något som har med släkten att göra då. svårt...

• Mamasita

Zelda: Jesper!! så har du hela rövartrion från Kamomilla!!
    *fniss*
    Zelda är jättefint tycker jag, heter du det? Mannen min vill INTE ha Zelda. Tråkmåns..

• L2K
    Mjukis82 - det är en av mina allra bästa vänner! Och nej, jag kommer inte välja William. För William för mig är deras son. Jag va med på sjukhuset strax efter förlossningen och genom den värsta tiden, så nej, nån William blir det inte.

Men lite trist är det iaf... Första gånger vi spånade namn, och då var det alla namn vi bara kunde komma på, så var det just William båda gillade.
    Jag skulle inte vilja att nån valde Sebastian eller Oskar av mina vänner och William är ju hennes, för alltid!

(Det kan ju tom va möjligt att du vet vem hon är, för hon finns här på fl hon med. )
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Prinsessan Zelda
    Mamasita skrev 2007-03-01 12:46:11 följande:
    Zelda: Jesper!! så har du hela rövartrion från Kamomilla!!*fniss*Zelda är jättefint tycker jag, heter du det? Mannen min vill INTE ha Zelda. Tråkmåns..
    ja, skulle jag få trillingar och pojkar skulle de definitivt få heta, Kasper, Jesper och Jonathan

Nej, jag heter inte Zelda på riktigt. Men våran katt heter det
  • Mjukis82
    L2K: Ok, då förstår jag att det verkligen inte är aktuellt!
    Ja, det är ju lite så att oavsett så vill man ju helst att ens barn ska vara dom enda i bekantskapskretsen som heter tex. Isabelle...
    Tror nog att jag kan ana mig till vem hon är
    Mamma till Isabelle i himlen och Pluttan i magen
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3