• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen

Kanske man skulle skaffa en försäkring då

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • L2K

Jag har också TryggHansas försäkring. Kryssade i om den dyrare med men får se om vi har råd med den när den väl kommer.

Zelda - jättefint namn men jag håller med Solstraalen, har också lite svårt med namn som börjar på samma bokstav. Annars tycker jag väl inte att dom är såå lika.

Jag tycker det är supersvårt med namn. När Sebastian föddes hade vi Rebecka klart men inget pojknamn. Han var namnlös ett dygn. När Oskar kom vad det namnet bestämt eller Tyra Emilia.
    Jag skulle gärna vilja ha en Emil men det vill inte sambon. Tyra kommer hänga kvar som andranamn om det kommer en tjej men sambon är just nu inte så förtjust i Emilia så vi får väl se. Dom ska just faktiskt leva med namnen i många år!

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • solstraalen

Nä vi fick Saga så hade vi BARA namnet Saga som förslag och vi visste inte vilket kön det var.
    Vi hade haft bara namnet Saga i säkert nästan 20 veckor. Kom aldrig på någe pojknamn.
    Så vi hade tur

• LindaoJohan

på en tjej har vi andra och tredjenamn klart; Elisabeth (farmor) viola (mormor) på en kille blir det lite svårare... Johan blir andranamn. Hur låter, på en tjej, Isabella Elisabeth Viola, eller Leia Elisabeth Viola... tycker killnamnen är svårare...

• annki72

Godmorgon, ser att ni pratar namn, tycker det är jätte svårt, vi kan ju bara pojknamn känns så konstigt att fundera på tjej namn

Just nu gillar jag Molly, mannen gillar Ellinor det har han haft som förslag varje gång vi väntat barn Men jag vill inte ha Ellinor
    Gillar inte heller när barnen börjar på samma bokstav, mina bröders barn gör, den ena har 2 barn och den andra har 4 barn.

Därför har inte jag det

• solstraalen
    LindaoJohan skrev 2007-03-01 10:20:13 följande:
    på en tjej har vi andra och tredjenamn klart; Elisabeth (farmor) viola (mormor) på en kille blir det lite svårare... Johan blir andranamn. Hur låter, på en tjej, Isabella Elisabeth Viola, eller Leia Elisabeth Viola... tycker killnamnen är svårare... www.lindisen.bloggagratis.se
    Leia är ett superfint namn!!

Vår grabb ska heta Erik i mellannamn. Det är släktnamn i både min å sambons släkt.
  • Nathalie009

Nämn någrea fina tjejnamn tack :D kommer int på ett endaste.. har bara Liam om det blir en kille
    FÖRSLAAG tack!

• solstraalen
    Nathalie009 skrev 2007-03-01 10:26:46 följande:
    Nämn någrea fina tjejnamn tack :D kommer int på ett endaste.. har bara Liam om det blir en kille FÖRSLAAG tack!
    Saga å Astrid är mina favvonamn   Leia som LindaoJohan just skrev e fint oxå.
  • mrsbygg

jag har en massa namn men sambon gillar inget av dom i princip..
    har juh som sagt ett killnamn å ett tjejnamn som vi typ hade bestämt oss för men näää jag har börjat tröttna..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3