• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • jennsans

såå nyfiken nu varför det eg står Y på bilden då..
    ska fråga min barnmorska tror jag
    jag som tycker jag har så stark känsla av att det är en kille med *s*
    spännande att se

• Sylt

Mjukis --> Grattis till lillasystern! Nu börjar tjejerna fyllas på..... våra killar måste ju ha lite dater

• Mjukis82
    Sylt: Tack! ja, klart att vi måste fixa dejter till era killar!
    Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
  • Ankiz

Åhh, vad jag blir sugen på att ta reda på könet när man läser är inne och det är så många som vet. Funderar på att boka en tid, om man nu skulle ångra sig när det börjar bli dags, kan man väl avboka? 1200:- känns som en hel del pengar dessutom...

Såg att ni pratade bil häromdagen. Vi har precis fått hem vår 9-5 kombi! Vi köpte den av min pappa, fick ett riktigt bra pris! Känns så skönt med en ordentlig bil. Den bilen vi kör nu är svägerskans saab 900 -85. 3 dörrar... Blir helt omöjligt med två barn, dessutom avskyr jag den bilen!

Här är jag sugen på allt med socker i... Nu har jag iaf slutat dricka läsk. Men choklad, salt lakrits och surt godis går inte att sluta med. Har blivit galen i efterrätter också, vilket jag nästan aldrig ätit förr.

Har en riktig vilding i magen! Bökar runt mest hela tiden, så jag blir supernervös om jag inte känt nåt efter bara en halvtimme!

♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
  • Maddelicious

Hej hej!

Måste ju börja skriva i denan tråd ngn gång! Jag och sambon väntar vårt första barn den 10 Juli 2007! Vi har också fått veta att det är en liten Freja Helt underbart!
    Några fler som tagit reda på könet!?

Kram

Ur Lotta på bråkmakargatan: Han kan väl för farao få simma lite ~*
  • mrsbygg

baahhh...min mage är gigantisk..ätit massor ikväll hehe...aldrig nöjd..
    men den är skit stor se roligt ut, ser ut som en typisk pojkmage..lite roligt...
    me saga var ja bred runt om, nu har jag bara mage rätt skönt iof..
    neh ska sussa nu. helt slut. mår lite halv dåligt efter ätit så mycket..urk..

• GosKina

Hej svejs,
    En evighet sen jag skrev nu...

Idag var vi äntligen på UL och fick se en livlig krabat där inne. Jag som inte känt av nånting... Men moderkakan ligger visst i framvägg o då kan det ju dröja längre innan man känner av bebisen.

Det kändes fint att allt verkade vara ok iaf. Nu ska det bokas tid hos BM, har inte träffat henne än denna gången, då hon inte hade tid för oss när vi skrev in oss.

Och snart blir vår dotter 1 år, spännande! Vi har inte börjat planera ännu för kalas, men snart måste vi väl sätta igång.

Jag berättade för min chef idag iaf, o han var inte så förvånad

• Hallonfot

Maddelicious: Välkommen till tråden! Vi har inte tagit reda på könet. Man får inte göra det här men vi hade inte velat det i alla fall. Gillar överraskningar.

Kommer inte ihåg vem som skrev att de var trötta men jag får nog säga tvärtemot. Äntligen känner jag att jag har lite krafter...trots en jätteförkylning. Däremot blir jag jättetrött och svimfärdig om jag "missar" mina järntabletter några dagar i rad. Jag "missade" cirka 4 dagar i rad när jag var sjuk för när jag skulle ta järntabletten så kom den upp lika snabbt igen så då väntade jag tills jag var frisk och åt lite annan mat samtidigt. Kan säga att jag var helt utslagen de där dagarna, antar att det dels berodde på febern men tror också att järntabletten hade lite att göra med det.

• L2K

Ankiz - var har du hittat köns-ul som är så dyrt? Vi kommer betala 260:- för vårat. Eller har du kollat på 3D/4D-ul?

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3